کارگروه اندیشه ورزان دادگستری در اردبیل ایجاد شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جلال آفاقی شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مدیران دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: کارگروه اندیشه ورزان به همت دادگستری استان اردبیل با عضویت صاحب نظران حوزه‌های مختلف استان ایجاد شد. وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه اندیشه ورزان در دادگستری استان گسترده بودن حوزه پیشگیری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جلال آفاقی شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مدیران دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: کارگروه اندیشه ورزان به همت دادگستری استان اردبیل با عضویت صاحب نظران حوزه‌های مختلف استان ایجاد شد.
وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه اندیشه ورزان در دادگستری استان گسترده بودن حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و لزوم بهره‌گیری از متخصصین صاحب دغدغه در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، عمرانی، پزشکی و بهداشتی، مدیریتی، ورزشی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: یکی از خدمات علم به جامعه جلوگیری از تصورات شخصی و تأیید و آزمایش نشده‌ای است که هرگونه تصمیم‌گیری بر اساس اینگونه حدس و گمان‌ها جز اتلاف هزینه نمی‌تواند باشد.
آفاقی با تشریح ارزش و اهمیت پژوهش و تحقیق و استفاده از صاحب نظران در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها تاکید کرد: در مأموریت خطیر پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم، تدوین نسخه واحد برای زمان و مکان‌های مختلف، نگاهی غیر عالمانه است.
وی از تقویت و تشدید رویکرد سیاست پیشگیری منطقه‌ای دستگاه قضائی در برنامه‌های سال جاری دادگستری استان اردبیل از آغاز سال خبر داد و گفت: در تدوین برنامه‌های پیشگیرانه باید شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی و تفاوت‌ها مد نظر قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل ادامه داد: هسته اصلی و اولیه این کارگروه با عضویت صاحب نظران شاغل در دادگستری و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در حال شکل‌گیری است.
آفاقی از عموم علاقه مندان صاحب نظر و دارای تخصص و تجربه و تحصیلات مرتبط با زمینه‌های یادشده که تمایل همکاری علمی داوطلبانه با دستگاه قضائی استان جهت شناسایی علل و عوامل و خاستگاه‌های جرایم و آسیب‌های اجتماعی و تصمیم سازی جهت اتخاذ راهکارهای علمی برای کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرایم در استان را دارند، دعوت به همکاری نمود.