کار و تولید دغدغه اصلی هپکو است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی محمد رفیعی، شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو اظهار کرد: پس از طرح توسعه، طی ۱۷ سال هپکو جزو شرکت‌های بزرگ کشور بود و ۸ محصول ملی و صادرات به منطقه داشت، حتی صادراتی به لیبهر و ولوو داشتیم و این شرکت برای کمک به اجرای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی محمد رفیعی، شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو اظهار کرد: پس از طرح توسعه، طی ۱۷ سال هپکو جزو شرکت‌های بزرگ کشور بود و ۸ محصول ملی و صادرات به منطقه داشت، حتی صادراتی به لیبهر و ولوو داشتیم و این شرکت برای کمک به اجرای پروژه ذره بنیادین مؤسسه سِرن در سوئیس انتخاب شد و اگر توان مالی بود قطعاً صادرات پس از سال ۸۰ بیشتر می‌شد.
وی ادامه داد: هپکو با تمام قدرت و ظرفیت ایجاد شده بود و حیف بود که از بین برود، این شرکت تولیدکننده ابزار توسعه است. پس از بازنشستگی اعلام کردم که اگر هپکو به دولت بازگردد حاضرم برای حفظ و احیای آن به هپکو بازگردم.
مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به بازگشت شرکت به دولت و واگذاری هپکو به ایمیدرو و سپس واگذاری به تأمین اجتماعی، تصریح کرد: پس از اینکه تأمین اجتماعی، صاحب هپکو شد، با شرط و شروطی از جمله تعیین تکلیف بدهی‌ها مدیریت عامل شرکت را پذیرفتم.
رفیعی اظهار کرد: با توجه به روند تهاتر بدهی‌ها و برخی تصمیمات دولت که شرکت در جریان نبود، تمام تمرکز بر روی موضوع تهاتر بدهی مصروف شد و در نهایت در آخرین ساعات اداری چهارشنبه پایان سال ۱۳۹۹، طلسم شکسته شد و مسئله بدهی‌ها در کمال ناباوری حل شد، یک ماه و نیم طول کشید که سیستم بانکی اعلام کند بحث بدهی‌ها رفع شده است.
وی ادامه داد: به غیر از بانک تجارت که تسهیلات به ما اعطا کرد، بانک دیگری با وجود شعار سال همکاری لازم را با هپکو نداشت و سازمان تأمین اجتماعی نیز بعضاً با تأخیر اقدام به پرداخت حقوق کرد و در نهایت، از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شرکت با مدیریت مناسب، وضعیت پرداخت حقوق را ساماندهی کرد و در حال حاضر در وضعیت پایداری قرار داریم.
مدیرعامل شرکت هپکو گفت: از ابتدای سال تلاش شد که فعالیت‌های این شرکت و همکاری با معادن انجام گیرد، با رؤسای معادن جلسه داشتیم، وزارت صمت حمایت کرد و موفق به توجیه معادن شدیم و سد شکسته شد و باورها و اعتماد به هپکو بازگشت، بیش از ۱۰۰ قرارداد به ارزش بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و پیش بینی می‌شود که در سال آتی روند خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: اولین محموله بیل‌های هیدرولیکی حرکت کرده و ظرف چند روز آینده دریافت می‌شود و به مرور تولید را خواهیم داشت.
رفیعی با اشاره به اینکه هپکو سالانه سه هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات را می‌تواند تولید کند و نیاز کشور را تأمین می‌کند، عنوان کرد: برای ضابطه مند کردن ورود ماشین آلات دست دوم، وزارت صمت را متقاعد کرده‌ایم و از آزادسازی واردات به وارداتی با ضابطه رسیده‌ایم و مجوز ورود محصول که توان تولید آن در هپکو است صادر نمی‌شود.
وی بیان کرد: تولید دامپتراک ۱۰۰ تنی برنامه ریزی شده است و در آینده‌ای نزدیک تولید با ۴۰ درصد داخلی سازی انجام می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت هپکو گفت: بزرگترین دغدغه و خواست هپکو کار و تولید است و در نیمه دوم سال تلاش بیشتری خواهیم داشت و از ماه آینده برای ۱۴۰۱ برنامه ریزی می‌کنیم و امیدواریم که تسهیلات درخواست شده از بانک‌ها تأمین شود که در این صورت نیاز معادن و ساختمان و راه را می‌توان فراهم کرد.
وی با تاکید بر اینکه عزم تیم مدیریت برای ارتقای هپکو و شرایط پایدار جزم شده است تا تحویل نسل جوان داده شود، عنوان کرد: زمینه استفاده از پتانسیل شرکت به ویژه خدمات پس از فروش بسیار بالاست و تنها شرکتی هستیم که خدمات این چنینی را برای بخش معادن خواهیم داشت. باید سرمایه گذاری ویژه ای در بخش معدن صورت گیرد چراکه این بخش، بستری ارزآور برای کشور است و در بخش فروش و خدمات فروش اهتمام ویژه ای به کار گرفته می‌شود.