کاشت مو و عوارضی که ممکن است هیچ کس به شما نگوید!

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، کاشت مو نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی در صورت رعایت‌نکردن مراقبت‌های قبل و بعد و یا حتی در بعضی از مواقع به‌صورت ناگهانی و غیرمترقبه سبب نارسایی و آسیب‌هایی پس از درمان می‌گردد. اما این نکته که عوارض کاشت مو دارای چه علائمی هستند بسیار حائز اهمیت است. اطلاعات […]

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، کاشت مو نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی در صورت رعایت‌نکردن مراقبت‌های قبل و بعد و یا حتی در بعضی از مواقع به‌صورت ناگهانی و غیرمترقبه سبب نارسایی و آسیب‌هایی پس از درمان می‌گردد. اما این نکته که عوارض کاشت مو دارای چه علائمی هستند بسیار حائز اهمیت است.
اطلاعات ضروری برای داشتن یک کاشت موی موفق
کاشت موی طبیعی – hoopoe.life – یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های درمانی – زیبایی در میان آقایان و حتی خانم‌هاست که در عصر حاضر با افزایش عمل‌های زیبایی همچون کاشت مو در آقایان، توجه بیشتر آقایان به زیبایی‌شان را نشان می‌دهد. اما برای داشتن یک کاشت موی موفق باید به دو سوال مهم قبل از اقدام به کاشت مو توجه داشته باشیم. سوال اول اینکه از چه نوع جنس و بافت مویی برخوردار هستیم؟ و سوال مهم دیگر اینکه چه عوارضی این روش درمانی برای ما خواهد داشت. در خصوص سوال اول این نکته دارای اهمیت فراوان است که جنس و بافت مو دو تعریف مجزا از هم هستند به‌نحوی‌که ما ۳ نوع مختلف مو و ۴ تنوع جنس در موهای انسان داریم در انواع بافت مو می‌توان به نازک، معمولی و ضخیم اشاره کرد و در خصوص تنوع جنس مو از مدل‌های صاف، مواج، مجعد (فرفری)، و بسیار فر و وزوزی می‌توان نام برد. در مورد پاسخ به سوال دوم نیز باید بدانیم که ما دو نوع عوارض خواهیم داشت. عوارضی که سریع قابل رویت هستند و درباره کاشت مو التهاب و قرمزی پوست شایع‌ترین آن است و علائمی دیرهنگام که عفونت‌ها و علائم آن بخش مهمی از عوارض پس از درمان شیوه کاشت مو را شامل می‌شوند.
معایب و عوارض کاشت مو
همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم کاشت مو نیز مانند بسیاری از خدمات زیبایی درمانی ممکن است برای شما دارای عوارضی باشد که شایع‌ترین آنها خارش، خونریزی، قرمزی و التهاب پوست سر و از همه مهم‌تر عفونت‌هایی است که می‌تواند پس از این درمان گریبان ما را بگیرد. عفونت و التهاب ناحیه سر، یکی از مواردی است که در میان عوارض جانبی احتمالی فرایند کاشت مو دیده می‌شود. دلیل به‌وجودآمدن این عارضه پس از عمل زیبایی پیوند مو در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما اساس وقوع عفونت و فولیکولیت در ناحیه سر در تمامی متقاضیان فرایند کاشت مو به یک صورت خواهد بود. غدد تولید کننده ی چربی در ناحیه سر، در اطراف فولیکول‌های مو قرار دارند و پس از فرایند کاشت مو نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در برخی از موارد، ترشحات این غدد به میزان بسیار بیشتری از حد معمول، همراه با روش تارهای جدید مو پس از پیوند مو، از سر خارج شده و ایجاد علائم عفونت بعد از کاشت مو خواهند کرد. گاهی اوقات نیز در برخی از افراد که ترشح چربی در تمام اوقات بیش از حد معمول انجام می‌شود، تکنیک‌های کاشت مو می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد عفونت شود. از طرفی دیگر، عدم رعایت بهداشت مو و سر قبل از اقدام به انجام پیوند مو، باعث کاهش سطح سلامتی پوست ناحیه سر شده با حساس کردن آن به عوامل خارجی، باعث می‌شود که پوست سر به تکنیک‌های کاشت مو پاسخ داده و عفونت و آسیب را به همراه داشته باشد.

معایب کاشت مو: عفونت بعد از کاشت مو
به این نکته توجه داشته باشید که اگر از روش کاشت مو برای زیبایی چهره‌تان استفاده کردید حتماً دچار عارضه و عفونت نخواهید شد و ما در این مقاله با مطرح‌کردن این مسائل سعی داریم تا آگاهی شما را نسبت به معایب و عوارض کاشت مو بالا ببریم تا بهترین روش ترمیم مو را انتخاب کنید. عفونت پس از کاشت مو، همگانی نیست و به‌گونه‌ای نیست که تمام افرادی که فرایند پیوند مو را انجام داده‌اند، در روزهای ابتدایی دوران نقاهت آن شاهد نشانه‌های عفونت و یا فولیکولیت باشند. برای تشخیص این‌که عوارض ایجاد شده پس از پیوند مو، عفونت و یا فولیکولیت می‌باشد، لازم است که این عوارض جانبی کاشت مو را در چند روز بررسی کنید. عفونت پوست سر بعد از کاشت مو، معمولاً بعد از چند روز از انجام تکنیک‌های پیوند مو آغاز می‌شود یعنی همراه با زمانی که تارهای موی جدید در دوران نقاهت و بازیابی پس از کاشت مو شروع به رشد و رویش کرده‌اند. عفونت‌های پوستی در ناحیه سر پس از کاشت مو، در تمامی قسمت‌ها ممکن است مشاهده شوند چون عفونت پس از بروز به حالت منتشر شونده به سلول‌های مجاور خود نیز سرایت خواهد کرد. اما نشانه‌های عفونت پوست سر پس از پیوند مو غالباً در مناطقی مشاهده خواهد شد که در آن جا برش‌های لازم برای کاشت مو ایجاد شده است. از نظر ظاهری، این عارضه با التهابات قرمز رنگ و یا با جوش‌های سر سفید و یا ملتهب قرمز به نظر خواهد رسید. این علائم پس از پیوند مو تا زمانی که با قرمزی شدید و درد افزاینده همراه نباشد، نگران‌کننده نیست. در موارد شدید، عفونت بعد از کاشت مو می‌تواند با پوسته‌پوسته شدن، زخم‌های پوستی و در نهایت ترشحات چرکی همراه باشد.

چطور از عفونت‌های پس از کاشت مو جلوگیری کنیم
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ولی باید به این باور برسیم که گاهی بعضی عوارض با یک سهل‌انگاری به وجود می‌آید و تمام پیشگیری‌های انجام شده را بی‌فایده می‌کند. جلوگیری کردن از بروز عفونت فولیکول‌ها کار سختی نیست، فقط کافی است دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از کاشت مو را رعایت کنید. یکی از روش‌های کاهش دادن عوارض و معایب کاشت مو و همچنین درمان عفونت بعد از کاشت مو، مراقبت از موها بعد از جراحی است. بعد از انجام کاشت مو، پزشک به شما توصیه‌های بهداشتی ارائه می‌کند، تا از بروز عفونت پیشگیری کنید. پزشک در قدم اول ممکن است داروهایی تجویز کند تا احتمال بروز عفونت را کاهش دهد. هم‌زمان با مصرف داروها، در صورت مراقبت از موها و حفظ بهداشت موها، به‌راحتی می‌توانید نسبت به پیشگیری و درمان عفونت اقدام کنید. البته فراموش نکنید که در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرطبیعی در موها، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سردبیر پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.