کامیون حامل ۶ تن چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ موسی بهاری اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید گرزی با کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این کامیون، ۶ تن چوب قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی به ارزش ۴۵۰ میلیون […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ موسی بهاری اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید گرزی با کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این کامیون، ۶ تن چوب قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: یک نفر متهم در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ بهاری با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات وابسته مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
وی یادآور شد: همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس است.
سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از ۱۰۰ گونه دیگر است.

منبع : مهر نیوز