کاهش سطح ذخیره سد کوچری علت طعم و بوی نامطبوع آب خمین است

به گزارش سردبیر پرس، حمید کمانکش با اشاره به گلایه‌های شهروندان درباره طعم و بوی نامطبوع آب شرب شهری و اینکه این مشکل بین خمین، محلات و گلپایگان مشترک است، افزود: فرمانداران این شهرستان‌ها به همراه رؤسای آب و فاضلاب و مدیران آب منطقه‌ای این مناطق و کارشناسان آب منطقه‌ای استان اصفهان از سد عباس […]

به گزارش سردبیر پرس، حمید کمانکش با اشاره به گلایه‌های شهروندان درباره طعم و بوی نامطبوع آب شرب شهری و اینکه این مشکل بین خمین، محلات و گلپایگان مشترک است، افزود: فرمانداران این شهرستان‌ها به همراه رؤسای آب و فاضلاب و مدیران آب منطقه‌ای این مناطق و کارشناسان آب منطقه‌ای استان اصفهان از سد عباس آباد و کوچری گلپایگان بازدید کردند.
کمانکش ادامه داد: در حاشیه این بازدید نیز نشستی با حضور فرمانداران و مدیران آب و فاضلاب برگزار شد و با توجه به اینکه علت اصلی طعم و بوی نامطبوع آب این شهرستان‌ها پایین رفتن سطح آب سد کوچری تشخیص داده شد، در خصوص راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل نیز بحث و تبادل نظر شد.
فرماندار خمین اضافه کرد: راهکارهای کوتاه مدتی نظیر تخلیه آب تحتانی سد کوچری در هر ۱۰ روز یکبار، اُزوناسیون و افزایش هوادهی در تصفیه خانه‌ها مصوب شد.
کمانکش اظهار داشت: برگزاری جلسه‌ای در سریع‌ترین زمان با حضور فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های خمین، گلپایگان و محلات، نماینده شرکت آب نیرو و نمایندگانی از دستگاه‌های مسئول در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان به منظور تصمیم گیری عملیاتی درباره این مشکل از درگیر مصوبات این نشست بود.
فرماندار خمین تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مراکز بهداشت استان‌های مرکزی و اصفهان، آب سد کوچری فاقد هر گونه آلودگی میکروبی است.
سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان، شهریورماه ۱۳۹۵ با هدف تأمین آب شرب درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیم‌ور و سلفچگان به طور رسمی به بهره برداری رسید.