کاهش مالیات بر ارزش افزوده اقلام دارویی به یک درصد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی، موضوع محاسبه کاهش مالیات بر ارزش افزوده اقلام دارویی از ۹٪ به ۱٪ از ابتدای سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد. در این بخشنامه که ۱۲ آذر ماه صادر شده، آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۲۹/۱۴۰۱/۱۱۳۰۶۶۹ مورخ ۱۴۰۱/۸/۷ در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی، موضوع محاسبه کاهش مالیات بر ارزش افزوده اقلام دارویی از ۹٪ به ۱٪ از ابتدای سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه که ۱۲ آذر ماه صادر شده، آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۲۹/۱۴۰۱/۱۱۳۰۶۶۹ مورخ ۱۴۰۱/۸/۷ در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه دارو، شیر خشک، اطفال، قطعات یدکی تجهیزات و ملزومات پزشکی و توانبخشی و…، و با توجه به بند (۱۱) تصمیمات جلسه تنظیم بازار مورخ ۱۴۰۱/۸/۱۸) موضوع نامه شماره ۴۱۹۵۲ مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۲ رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور)، مقرر گردید مالیات بر ارزش افزوده اقلام دارویی از ۹ درصد به یک درصد از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه گردد. «موضوع بند ۴ تصمیمات جلسه مورخ ۱۴۰۱/۸/۱ بررسی کمبود دارو در کشور – ابلاغیه شماره ۳۷۷۳۵ مورخ ۱۴۰۱/۸/۳)»
لذا بر این اساس دستور فرمائید در صورت مراجعه و تقاضای ذینفعان مبنی بر محاسبه اقلام دارویی ترخیص شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ با نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصد، پس از اعلام نظر سیستمی سازمان غذا دارو در سامانه جامع گمرکی بر روی اظهارنامه مربوطه (مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به یک درصد و پس از بررسی، لازم نسبت به اعلام مبالغ قابل استرداد به سازمان امور مالیاتی اقدام لازم معمول نمایند.
شایان ذکر است اضافه و کسر دریافتی مالیات بر ارزش افزوده مشمول مرور زمان موضوع ماده (۱۳۵) قانون امور گمرکی نیست. ضمن اینکه مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به عهده بالاترین مقام گمرک اجرایی است.

منبع : مهر نیوز