کاهش ١٩درصدی فوت در حوادث جاده‌ای خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد قانعی‌نژاد ظهر چهارشنبه در دهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: از ٢۵ اسفند تا ٨فروردین، تعداد ٢۴ فقره تصادف فوتی اتفاق افتاده است که در تعداد ۴ فقره معادل ١۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته ایم. جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد قانعی‌نژاد ظهر چهارشنبه در دهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: از ٢۵ اسفند تا ٨فروردین، تعداد ٢۴ فقره تصادف فوتی اتفاق افتاده است که در تعداد ۴ فقره معادل ١۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته ایم.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: ٢۵٣ فقره تصادف منجر به جرح اتفاق افتاده که در مقایسه با سال قبل ٨۶ فقره معادل ٢۵ درصد کاهش داشته ایم.
وی تصریح کرد: افراد مجروح در محورهای برون شهری، ۴۴٨ نفر هستند که نسبت به سال قبل ٨۴ نفر کاهش داشته و این عدد معادل ١۶ درصد است.
قانعی‌نژاد با یادآوری دلایل مختلف ایجاد تصادفات جاده‌ای خاطر نشان کرد: در بعضی از محورها، جاده باعث فراوانی تصادف است، در سال گذشته ٣٨نقطه رفع خطر شد و امسال ٣٠نقطه با فراوانی تصادف بالا را برنامه ریزی کرده ایم که رفع خطر شود. بازدید این نقاط طی سال گذشته صورت گرفته و راهکارهای اصلاح این نقاط به کمیسیون ایمنی راه‌ها ابلاغ شده و طبق برنامه ریزی تا قبل از شهریور ماه این نقاط رفع نقص می‌شود.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: بعضی از نقاط جغرافیایی مانند تپه ماهورها، شرایط جغرافیایی اجازه اصلاح و رفع خطر را نمی‌دهد که در این نقاط خود راننده با توجه به علائم موجود باید رانندگی ایمنی انجام دهد.
وی با ارائه آمار جاده‌های پر تصادف استان عنوان کرد: در میان جاده‌های استان، جاده غرب بیشترین آمار تصادف را دارد. جاده غرب یعنی، نیشابور، کاهک و سبزوار که تنها در ایام نوروز ۴٨ فقره تصادف فوتی و جرحی داشته و ٣٧ درصد کل تصادفات استان را شامل می‌شود.
قانعی‌نژاد در ادامه گفت: محور جنوب استان شامل تربت حیدریه، گناباد و بجستان بعد از محور غرب با ٣١ فقره و ٣۴ درصد تصادف بیشترین آمار تصادف را در ایام نوروز داشته است. همچنین تصادفات اطراف مشهد با آمار ١۶ درصدی در مرحله بعد قرار دارد و بقیه تصادفات در محورهای جنوب و شرق استان پراکنده است.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی تصریح کرد: در کل تصادفات ایام نوروز، ۴۴ درصد تصادفات استان به دلیل واژگونی بوده است که اکثر تصادفات واژگونی ناشی از عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.
وی با اشاره به مزیت ایستگاه‌های استقبال از زائر در ورودی شهرها در پایان گفت: محور غرب ١٧ نفر در طی سال گذشته کشته داشت و امسال خوشبختانه به ۵ نفر کاهش یافته است که یکی از دلایل آن وجود ایستگاه‌ها برای استراحت زائر است که با پیاده شدن رانندگان و کمی استراحت شاهد کاهش میزان وقوع تصادفات هستیم.