کاهش ۵۰ درصدی بیماران کرونایی گلستان

به گزارش سردبیر پرس، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اظهارکرد: طی هفته های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، شاهد کاهش میزان بستری های کرونایی در مراکز درمانی سطح استان هستیم به گونه ای که هم اکنون ۳۳۷ بیمار در مراکز درمانی سطح […]

به گزارش سردبیر پرس، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اظهارکرد: طی هفته های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، شاهد کاهش میزان بستری های کرونایی در مراکز درمانی سطح استان هستیم به گونه ای که هم اکنون ۳۳۷ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد بیمار ۶۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت بوده و ۲۳ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: امیدواریم این روند کاهشی بستری ها همچنان ادامه داشته باشد.
فاضل ادامه داد: در حال حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و خوشبختانه پیک چهارم را پشت سر گذاشته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون هم خبرداد و گفت: تزریق واکسن به رده سنی ۷۵ سال به بالا آغاز شده است.
گفتنی است در پیک چهارم کرونا تعدادی بیماران بستری کرونایی گلستان به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود.