کربلا مکتب‌خانه عشق، ‌مردانگی و ‌تجلی‌گاه عشق به توحید است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام میثم فیاضی عصر پنجشنبه در سوگواره «احلی من العسل» که به مناسبت ششمین روز ماه محرم و با هدف بزرگداشت شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) در ارومیه برپا شد، افزود: شهدای گرانقدر کربلا، نمونه عالم هستی بوده و این معلمان با رفتار خود دنیا را […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام میثم فیاضی عصر پنجشنبه در سوگواره «احلی من العسل» که به مناسبت ششمین روز ماه محرم و با هدف بزرگداشت شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) در ارومیه برپا شد، افزود: شهدای گرانقدر کربلا، نمونه عالم هستی بوده و این معلمان با رفتار خود دنیا را متحیر کرده اند.
وی ادامه داد کربلا مکان والای تربیتی انسان در هر سن و با هر جایگاهی است زیرا که در آن، همه یاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هر سنی، به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: «احلی من العسل» تبعیت از امام زمان و رهبر زمان است آن طور که حضرت قاسم (ع) در کربلا از امام زمان خود، امام حسین (ع) تبعیت کرد، شما جوانان نیز باید از امام زمان خود تبعیت کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این آئین با بیان اینکه وقتی حضرت قاسم (ع) نمونه نوجوان ولایتمدار، متقی و جان‌فشان است، اظهار کرد: نوجوانان و دانش آموزان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تبعیت از ایشان، ۳۶ هزار دانش آموز شهید را تقدیم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
جواد جنگی ادامه داد: شجاعت، اخلاص، از جان گذشتگی و دیانت از جمله صفات حضرت قاسم (ع) هستند که باید دانش آموزان ایرانی این صفات را الگو و سرلوحه خود در کنار درس و تحصیل و زندگی قرار دهند.
وی خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم گفت: امروز تک تک شما پرچم‌ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده اید و الگویی برای جوانان دنیا به شمار می روید.
در این مراسم معنوی جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) وشهدای کربلا با پرچم‌های یا حسین (ع) و یا قاسم بن الحسن (ع) به اجرای مراسم سینه زنی، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و همچنین اجرای سرود سلام فرمانده پرداختند.

منبع : مهر نیوز