کردستان به امن‌ترین استان کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عصر شنبه با همراهی فرمانده مرزبانی کردستان، از نوار و پاسگاه‌های مرزی «اسپی شیره، چاله پان و انجیران» شهرستان مریوان بازدید و از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان غیور در حراست از مرزهای کردستان قدردانی کرد. وی در این بازدید که به‌صورت زمینی صورت گرفت، از روند فعالیت‌های مرزی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عصر شنبه با همراهی فرمانده مرزبانی کردستان، از نوار و پاسگاه‌های مرزی «اسپی شیره، چاله پان و انجیران» شهرستان مریوان بازدید و از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان غیور در حراست از مرزهای کردستان قدردانی کرد.
وی در این بازدید که به‌صورت زمینی صورت گرفت، از روند فعالیت‌های مرزی مرزبانان در حراست از مرزهای کشور و استان کردستان مطلع و ضمن گفت‌وگو با مرزبانان مستقر در پاسگاه‌های مرزی از تلاش آنان قدردانی کرد و گفت: به برکت حضور مقتدر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در مرزها، کردستان به امن‌ترین استان کشور تبدیل شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف بازدید از پاسگاه‌های مرزی را آشنایی بیشتر با مرزبانان از نزدیک و قدردانی از زحمات آنان عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه زیرساخت‌ها روز به روز تقویت و هم‌اکنون در این نقطه صفر مرزی امکانات از جمله آب و برق فراهم است.
وی حضور و کار مرزبانان در نقطه صفر مرزی را یک جهاد در راه خدا دانست و تصریح کرد: نیروهای مرزبانی انسان‌های پاک، زحمتکش، با اخلاق و سالم هستند که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و با دوری از خانواده در راه حفظ امنیت مرزها ایثار و جانفشانی کرده و برای حفظ امنیت و آرامش مردم همه سختی‌ها را به جان می‌خرند، از همه مردم عزیز استان می‌خواهم که برای فرزندانشان در این نقاط دعای خیر کنند.
وی افزود: مرزبانان کردستانی در این نقطه علاوه‌بر اینکه در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشورمان قرار دارند، نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز هستند که می‌توان از تجربیات و ظرفیت آنان استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه مرزبانان همواره با مرزنشینان ارتباط خوب و صمیمی داشته و در خدمت مردم هستند، عنوان کرد: مرزبانان «اخلاق‌مدرانه و دلسوزانه» در راستای حفظ امنیت مرزها تلاش کرده و انتظار می‌رود که کارهای فرهنگی نیز در مرزها و روستاهای مرزی انجام و این ارتباط و تعامل کنونی مرزبانان با روستانشینان روز به روز تقویت شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان از سربازان و نیروهای کادری مرزبانی مستقر در این پاسگاه‌ها تجلیل کرد.

منبع : مهر نیوز