کرمانشاه رتبه پنجم صادرات غیر نفتی کشور را کسب کرد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه: کرمانشاه رتبه پنجم کشور در زمینه صادرات غیرنفتی را در ۹ ماهه امسال به خود اختصاص داد. به گزارش سردبیر پرس کیوان کاشفی با اشاره به تحلیل سازمان توسعه تجارت از وضعیت صادرات غیرنفتی ۹ ماهه امسال کشور، گفت: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کل کشور […]

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه: کرمانشاه رتبه پنجم کشور در زمینه صادرات غیرنفتی را در ۹ ماهه امسال به خود اختصاص داد. به گزارش سردبیر پرس کیوان کاشفی با اشاره به تحلیل سازمان توسعه تجارت از وضعیت صادرات غیرنفتی ۹ ماهه امسال کشور، گفت: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کل کشور هدفگذاری شده که خوشبختانه تا پایان ۹ ماهه امسال ۷۷.۵ درصد آن محقق شده است.
وی افزود: با توجه به میزان صادراتی که در ۹ ماهه امسال در کل کشور داشتیم، حدود ۲.۵ درصد هم از هدفگذاری انجام شده جلوتر هستیم.
کاشفی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کل صادرات ایران به ۱۷ کشور شامل کشور‌های همسایه به اضافه هند و چین بوده و ۷۱ درصد صادات صورت گرفته نیز صرفا به ۱۵ کشور همسایه اختصاص داشته است.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به وضعیت مناسب استان در زمینه صادرات غیرنفتی امسال کشور اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، کرمانشاه بعد از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و آذربایجان غربی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده است.
کاشفی یادآور شد: این در حالی است که سه استان جنوبی کشور دارای بنادر دریایی بوده و سهم قابل توجهی از صادرات آن‌ها محصولات پتروشیمی است.
وی هدف صادراتی که برای سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه از سهمیه ۴۵ میلیارد دلاری کشور در نظر گرفته شده را دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال با ثبت رقم دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار صادرات، ۷۴ درصد هدفگذاری در نظر گرفته شده را محقق کرده ایم.
رئیس اتاق کرمانشاه افزود: اگر برخی زیرساخت‌های استان (همچون بهسازی جاده دسترسی به مرز سومار) ارتقاء پیدا کند، می‌توانیم برای سال ۱۴۰۱ به رقم صادرات سه میلیارد دلار هم برسیم.

منبع : سردبیر پرس