کره شمالی پرتابه‌ای ناشناس شلیک کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک؛ منابع خبری کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور اعلام کردند که پیونگ یانگ امروز جمعه یک پرتابه ناشناس شلیک کرده است. این پرتابه از سواحل شرقی کره شمالی به سمت دریای ژاپن پرتاب شد. گارد مرزی ژاپن اعلام کرده است که این موشک می‌تواند یک […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک؛ منابع خبری کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور اعلام کردند که پیونگ یانگ امروز جمعه یک پرتابه ناشناس شلیک کرده است. این پرتابه از سواحل شرقی کره شمالی به سمت دریای ژاپن پرتاب شد.

گارد مرزی ژاپن اعلام کرده است که این موشک می‌تواند یک موشک بالستیک باشد.

شلیک این پرتابه ناشناس در حالی صورت گرفته است که پیونگ یانگ روز جمعه در بیانیه‌ای به ایالات متحده هشدار داد که پس از اجرای تحریم‌های جدید آمریکا «واکنش شدیدتر و قاطع تری» از خود نشان خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: اگر ایالات متحده موضع تقابلی اتخاذ کند، کره شمالی مجبور به واکنش شدیدتر و قاطعانه تر به آن خواهد بود.

کره شمالی طی هفته جاری دو آزمایش موشکی انجام داده است. آزمایش دوم که روز سه شنبه و به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور انجام شد، پرتاب یک موشک فراصوت بود.

آمریکا روز چهارشنبه با اعمال تحریم‌های جدید به این آزمایش‌ها پاسخ داد. این تحریم‌ها شش شهروند کره شمالی، یک نفر روسی و یک شرکت روسی به نام پارسک را به دلیل نقش آنها در کمک به کره شمالی در دستیابی به فناوری و دانش لازم برای پیشبرد سامانه‌های موشکی هدف قرار داد.

منبع : مهر نیوز