کرونا اسکان شهرستانی‌ها را محدود کرد/آغاز تبلیغات محیطی تئاتر فجر

اتابک نادری قائم مقام دبیر و همچنین مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره زمان آغاز فضاسازی مجموعه تئاتر شهر به عنوان کاخ جشنواره، به خبرنگار سردبیر پرس گفت: قرار است از شامگاه ۱۲ بهمن فضاسازی پهنه رودکی و مجموعه تئاتر شهر آغاز شود. البته در تمامی سالن‌های میزبان جشنواره پرچم‌ها و بنرهای جشنواره […]

اتابک نادری قائم مقام دبیر و همچنین مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره زمان آغاز فضاسازی مجموعه تئاتر شهر به عنوان کاخ جشنواره، به خبرنگار سردبیر پرس گفت: قرار است از شامگاه ۱۲ بهمن فضاسازی پهنه رودکی و مجموعه تئاتر شهر آغاز شود. البته در تمامی سالن‌های میزبان جشنواره پرچم‌ها و بنرهای جشنواره نصب می‌شود ولی تمرکز اصلی روی مجموعه تئاتر شهر به عنوان کاخ جشنواره است. همچنین استیج اجراهای خیابانی در مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان نیز نصب می‌شود.
وی درباره تبلیغات شهری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: شهرداری مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲ خیلی کمک حال جشنواره بوده و هستند و تبلیغات جشنواره را منعکس می‌کنند. همچنین فایل‌های تبلیغاتی به سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز ارائه شده و قرار است این سازمان طی چند روز آینده تبلیغات شهری جشنواره را آغاز کند.
نادری درباره همکاری سازمان صدا و سیما با چهلمین جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: قرار است با قول مساعد رسانه ملی و آقای حمید شاه‌آبادی معاون سیما، برنامه‌ای در حدود ۷ تا ۸ قسمت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای که شامل اخبار روز جشنواره، گفتگو با هنرمندان و پوشش بخش‌های مختلف جشنواره است از شبکه یک یا دو سیما پخش شود.
وی ادامه داد: صدای جمهوری اسلامی ایران نیز در دوره چهلم جشنواره تئاتر فجر مشارکت پررنگ‌تری نسبت به دوره گذشته جشنواره دارد و شبکه‌های مختلف رادیویی جشنواره را پوشش می‌دهند.
مدیر اجرایی جشنواره چهلم تئاتر فجر درباره کاتالوگ این دوره از جشنواره، گفت: کاتالوگ جشنواره توسط سعید شکرنیا در دست تهیه است و تلاش می‌کنیم نهایتا تا روز سوم جشنواره ارائه شود.
نادری در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت اسکان هنرمندان گروه‌های تئاتری شهرهای دیگر و تماشای آثار جشنواره توسط آنها که در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آثارشان را به صحنه می‌برند، یادآور شد: محدودیت‌های ظرفیتی تعیین شده به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا باعث شده تا تغییراتی در ظرفیت پذیرش سالن‌های تئاتری ایجاد شود. با توجه به اینکه از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های در جشنواره چهلم تئاتر فجر استفاده می‌شود امکان خدمت رسانی کامل به هنرمندان عزیز تئاتر شهرهای دیگر وجود ندارد و این عزیزان می‌توانند از طریق تلویزیون تئاتر ایران و پلتفرم‌های دیگر به تماشای آثار جشنواره بنشینند.
قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت هنرمندان عزیز، امکان اسکان طولانی‌مدت هنرمندان عزیز شهرهای دیگر برای‌مان میسر نیست. از این رو گروه‌های شرکت کننده از شهرهای دیگر روز قبل از اجرا در تهران اسکان داده می‌شوند و روز بعد از اجرا به شهرهای خود بازمی‌گردند.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: می‌دانیم که این روند باعث گله‌مندی هنرمندان عزیز شهرهای دیگر می‌شود و از آنها بابت این وضعیت عذر خواهیم ولی برای حفظ سلامت هنرمندان عزیز این برنامه‌ریزی انجام شده است.

منبع : مهر نیوز