کریمی قدوسی: وزیر صمت با یک امضای طلایی جلوی واردات بی رویه را بگیرد

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا گفت: یکی از علل تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده داخلی و واحدهای صنعتی واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با یک امضای طلایی جلوی واردات را بگیرد. به گزارش سردبیر پرس، جواد کریمی قدوسی در جریان جلسه امروز (سه‌شنبه) […]

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا گفت: یکی از علل تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده داخلی و واحدهای صنعتی واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با یک امضای طلایی جلوی واردات را بگیرد.
به گزارش سردبیر پرس، جواد کریمی قدوسی در جریان جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوالش از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت واردات بی‌رویه کالاها اظهار کرد: چهار سوال از آقای رزم حسینی داشتم که تاریخ دو سوال آن مربوط به ۸ مهرماه سال ۱۳۹۹ یعنی روزی است که ایشان رای اعتماد گرفت و هنوز به وزارتخانه نرفته بود. به ایشان گفتم که سوال من ناظر به وضعیت این وزارتخانه و عملکرد آن است، توضیح هم دادم که وقتی آقای رحمانی وزیر صمت بود به او گفتم بنابر اطلاعات موثق و تجزیه و تحلیل‌ وضعیت اقتصاد، یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیل شدن بیش از ۴۰ هزار واحد صنعتی و کارخانه همین واردات بی‌رویه بوده است.
وی ادامه داد: اکثر مراکز تولیدی و جاهای دیگر تعطیل شده که آمار آن را تا ۴۰ هزار واحد نشان می‌دهد. یکی از علل تعطیلی واحدهای صنعتی واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است. این موضوع را به آقای رحمانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، آقای مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و اکنون به آقای رزم حسینی گفته‌ام من حتی به آقای رزم حسینی این پیشنهاد را دادم که اگر هیچ کاری هم نکنیم و فقط جلوی واردات بی‌رویه را بگیرید کار بزرگی کرده‌اید. برای این کار لیست تولید، ظرفیت و شقوق تولید را با لیست واردات کشور مقایسه کنید آن مواردی که تولید می‌شود اما وارد می‌شود را جلوگیری کنید این یعنی جلوی واردات بی‌رویه را بگیر وزیر می‌تواند با یک امضای طلایی این کار را انجام دهد.
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فتوای ۲۰ سال قبل مقام معظم رهبری است که حرام شرعی است. کالایی در داخل تولید شده و به آن مجوز واردات داده شود مگر ما از دولت خواسته‌ایم که قله دماوند را منتقل کند که بگوید ممکن نیست.
وی خاطرنشان کرد: باید آن مدیری بیرون شود که اجازه جلوگیری از واردات بی‌رویه را نمی‌دهد. برخی کارشناسان در وزارتخانه نقش وزیر دارند، وزیر باید در مقابل اینها بایستد عرضه داشته باشد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولید کنندگان و کارگران با مشکل مواجه نشوند.
کریمی قدوسی همچنان گفت: دو سال قبل در مشهد خط تولید قطعاتی برای ایران خودرو را بازدید کردم آنجا به من نشان داده شد که چه خط تولید قوی وجود دارد که خط تولید قطعات بنز و بی ام و را به کشور آورده و از تحریم عبور کردند ۴۰۰ پرسنل و نیرو داشته که به چهار نفر رسیده‌اند که آنها هم فقط فضله جمع می‌کردند، دلیل را جویا شدم من را به آن طرف آزاد راه برد که قطعات و ماشین‌های ایران از چین وارد می‌شد و به صورت بسته بندی ایران خودرو به فروش می‌رسید بعد می‌گویند چرا قیمت خودرو افزایش می یابد و توضیح هم می‌دهند که قطعه از خارج وارد می‌شود. با این کارهایشان پیمانکار داخلی را به خاک سیاه نشانده‌اند.
وی توضیح داد: در کارخانه دیگر که قطعات تولید می‌کرد حمایت نکردند و بعد از خارج وارد کردند. ما می‌دانیم که وزیر پنج ماه است که سرکار آمده است، اما این عملکرد مسئولان دیگر بوده که این وضعیت را رقم زده به هرحال در نهایت هم هیچ کاری برای جلوگیری از واردات نشده البته که وزیر اقدامات را خواسته انجام دهد اما حریف دیگران نشده است.
انتهای پیام