کشف یک تن و ۱۰۳ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات مسلحانه پلیس سراوان

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند مسلح قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان سراوان به نقاط مرکزی کشور را دارند. […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند مسلح قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان سراوان به نقاط مرکزی کشور را دارند.
وی افزود: در این رابطه شب گذشته جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مذکور با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چند تیم عملیاتی به رصد و کنترل مسیر تردد قاچاقچیان پرداختند و سرانجام اعضای این باند مسلح را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت تویوتا در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر، در حوالی یکی از روستاهای بخش «جالق» سراوان بودند شناسایی کردند و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سوداگران مرگ با مشاهده مأموران انتظامی بدون توجه به اخطارهای صادره، به‌سمت آنها تیراندازی کردند و با سرعت به یک جاده فرعی تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده با رها کردن خودروهای حامل مواد به ارتفاعات منطقه متواری شدند.
وی بیان داشت: تکاوران پلیس در این عملیات مقتدرانه یک نفر از سوداگران مرگ را دستگیر کردند و در بازرسی از خودروهای توقیفی از قاچاقچیان یک تن و ۱۰۳ کیلو مواد افیونی را شامل ۹۷۲ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۱۳۰ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش را به‌همراه ۲ دستگاه بی‌سیم دستی کشف کردند.
سردار طاهری با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای متواری این باند، تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی استان در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد افیونی حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان‌سوز از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.