کشورهای عربی خواستار روابطی خوب با ایران هستند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن، وجود هرگونه گفتگو درباره ایجاد ائتلاف نظامی که رژیم صهیونیستی نیز بخشی از آن باشد را رد کرد و تاکید کرد که این موضوع در دستور کار سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه نبوده است. صفدی شامگاه سه‌شنبه در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن، وجود هرگونه گفتگو درباره ایجاد ائتلاف نظامی که رژیم صهیونیستی نیز بخشی از آن باشد را رد کرد و تاکید کرد که این موضوع در دستور کار سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه نبوده است.
صفدی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که هیچ صحبتی از ائتلاف نظامی که رژیم صهیونیستی بخشی از آن است، وجود ندارد.
وی گفت: آنچه در این زمینه مطرح شد، سوالی بود که یک روزنامه نگار خطاب به ملک عبدالله دوم پادشاه اردن مبنی بر اینکه آیا او از ایجاد یک اتحاد دفاعی عربی حمایت می‌کند یا خیر، و طبیعی است که اردن از هر اقدام نهادی مشترک عربی، در هر زمینه‌ای از جمله دفاع و امنیت یا اقتصاد حمایت می‌کند.
بنابراین، وزیر امور خارجه اردن آنچه در رسانه‌های غربی و صهیونیستی درباره قصد تل آویو و پایتخت‌های عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی جهت مقابله با ایران با کمک آمریکا منتشر شده است را تکذیب می‌کند.
وزیر اردن در همین رابطه با بیان اینکه کشورهای عربی در حال انجام هماهنگی‌های مشترک قبل از سفر بایدن به منطقه هستند، گفت: سفر وی به دوحه در همین زمینه انجام می‌شود، و او پیام ملک عبدالله دوم را به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ابلاغ کرد.
الصفدی بر محوریت موضوع فلسطین و اهمیت بحران سوریه و امنیت خلیج فارس تاکید کرد و گفت: «همه ما خواستار سازوکارهایی هستیم که امنیت ما و همچنین امنیت انرژی و غذایی را از طریق گفتگو و حل مشکلات تضمین کند، چالش‌هایی که همه ما را ملزم به کار می‌کند و ما در مورد همه این موضوعات با ایالات متحده صحبت خواهیم کرد.
الصفدی با بیان اینکه همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با ایران هستند، گفت: «برای اینکه به این مرحله برسیم، با گفت‌وگو همه عوامل تنش‌زا شناسایی شوند.
سردبیر پرس را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع : مهر نیوز