کمبودی در بازار روغن نداریم/ رفع ممنوعیت صادرات ام دی اف

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید رضا فاطمی امین شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به رشد تولید در محصولات خودرهای سبک و سنگین از جمله تراکتور، اتوبوس، مینی بوس، ون اظهار داشت: در تولید پلی استر و غیره نیز با رشد روبرو بودیم. وی با بیان اینکه وضعیت برق در سال […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید رضا فاطمی امین شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به رشد تولید در محصولات خودرهای سبک و سنگین از جمله تراکتور، اتوبوس، مینی بوس، ون اظهار داشت: در تولید پلی استر و غیره نیز با رشد روبرو بودیم.
وی با بیان اینکه وضعیت برق در سال جاری به دلیل همکاری مطلوب با دیسپاچینگ خوب و مطلوب بوده است، افزود: طبق آمار مرکز آمار رشد بخش صنعت ۵.۱ درصد در مازندران بوده درحالی که این میزان در کشور ۳.۴ درصد با احتساب نفت بوده است.
وی ادامه داد: همچنین رشد سرمایه گذاری در ماشین آلات ۵.۸ درصد بود و رشد تولید واحدهای بورسی طی پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد بوده است.
فاطمی امین با اظهار اینکه رشد تولید سیمان و روغن خوراکی در کشور منفی است، افزود: در حوزه روغن خوراکی، شوینده‌ها هیچ کمبود روغنی وجود ندارد و کاهش تولید در این بخش توجیه شده است.
وزیر صمت ادامه داد: کاهش سیمان به دلیل کاهش ساخت وسازها است ولی در نئوپان وکاغذ با رشد روبرو هستیم و در ام دی اف مشکل صادرات رفع شده است.
وی با اظهار اینکه ممنوعیت صادرات ام دی اف از بهمن ماه سال قبل مطرح شده بود، گفت: سال قبل مقرر شد هر واحد تولیدی ۱۰ درصد از تولیدات را صادر کند که محقق نشد و بعد آن را به ۳۰ درصد افزایش دادیم.
این خبر تکمیل می شود

منبع : مهر نیوز