کمترین زندانی جرائم غیر عمد کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

سید عبدالحسین سجادی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: کمترین تعداد زندانیان جرایم غیر عمد کشور و بیشترین تعداد گذشت شکات مربوط به سیستان و بلوچستان است که نشان دهنده کاهش آمار جرایم و فرهنگ گذشت و فداکاری مردم این استان است. مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: هم […]

سید عبدالحسین سجادی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: کمترین تعداد زندانیان جرایم غیر عمد کشور و بیشترین تعداد گذشت شکات مربوط به سیستان و بلوچستان است که نشان دهنده کاهش آمار جرایم و فرهنگ گذشت و فداکاری مردم این استان است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۲۶ زندانی غیر عمد در استان وجود دارد که ۱۹ زندانی به دلیل مهریه و نفقه و ۷ زندانی نیز به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند.
وی ادامه داد: بیشترین زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به شهر زاهدان با ۷ زندانی و کمترین زندانی مربوط به شهر ایرانشهر با یک زندانی است.
سجادی با اشاره به اینکه، شیوع کرونا سبب شده تاجشن های گلریزان برگزار نشود و کمک‌های نقدی مردمی کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در سال جاری هم با کلیه فرمانداران مکاتبه شده تا جشن‌های گلریزان را به صورت غیر حضوری برگزار کنند.
وی گفت: در سال گذشته ۱۳۰ نفر زندانی در استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند که به ازای آنها ۳ میلیارد تومان پرداخت شد که ۷۵۰ میلیون تومان آن کمک مردمی بوده است.