کوچ بهاره پرندگان از سرزمین‌های گرم آفریقایی به هرمزگان آغاز شد

به گزارش سردبیر پرس، فهیمه گودرزی بیان داشت: کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه‌هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، هندوستان و آفریقا به هرمزگان کوچ می‌کنند. کارشناس حیات وحش محیط زیست هرمزگان گفت: این پرندگان تا شهریور […]

به گزارش سردبیر پرس، فهیمه گودرزی بیان داشت: کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه‌هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، هندوستان و آفریقا به هرمزگان کوچ می‌کنند.
کارشناس حیات وحش محیط زیست هرمزگان گفت: این پرندگان تا شهریور در هرمزگان می‌مانند و برخی نیز مانند پرستوهای دریایی در این مدت جوجه آوری می‌کنند.
گودرزی با بیان اینکه سالانه هزاران پرنده شامل حدود ۹۰ گونه پرنده آبزی و کِنار آبزی و شکاری به استان هرمزگان مهاجرت می‌کنند، تصریح کرد: هرمزگان با ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره و چهار تالاب بین المللیِ خور خوران، شیدور، شور – شیرین میناب و حرا رود گز مهمترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در فصل بهار و زمستان است.
وی اضافه کرد: جزیره شیدور در نزدیکی شهرستان بندرلنگه در خلیج فارس با داشتن ۹۸ هکتار خشکی و ۸۷۰ هکتار تالاب مهمترین زیستگاه پرستوهای دریایی و پناهگاه‌های حیات وحش در هرمزگان است.