کیفیت هوای قم در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه شاخص کیفیت هوا (۲۸۶ =AQI ) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق (PM10) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد. از افراد مبتلا به […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه شاخص کیفیت هوا (۲۸۶ =AQI ) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق (PM10) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.
از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار در خواست شده تا از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را خودداری و از تردد غیرضروری به منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا اجتناب کنند.
از سوی ستاد مدیریت بحران، کلیه مدارس استان قم نیز در نوبت عصر تعطیل اعلام شده و برگزاری امتحانات دانش اموزان در این نوبت نیز به زمان دیگری موکول شده است این ستاد برای روز چهارشنبه هنوز تصمیمی نگرفته است.
مرکز بهداشت استان از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و … در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.بنا بر اعلام سازمان محیط زیست استان قم، از ابتدای سال ۱۴۰۱ شرایط قم تا روز گذشته ۶ روز پاک، ۳۸ روز قابل قبول، ۱۰ روز ناسالم برای گروههای حساس و ۳ روز ناسالم برای عموم بوده است.
هواشناسی نیز اعلام کرده بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای غبار موجود در جو امروز در قم سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شده است و انتظار می‌رود با کم شدن سرعت وزش باد تا فردا به تدریج از میزان آلودگی هوا کاسته شود و کیفیت آن بهبود یابد.
امروز دمای هوا نسبت به روز گذشته کاهش داشته و طی سه روز آینده نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت.

منبع : مهر نیوز