گام بلند نیروی انتظامی در تشکیل پلیس الکترونیک

سردار علی اکبر جاویدان ظهر یکشنبه با حضور در دفتر سردبیر پرس استان کرمانشاه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گرامیداشت هفته ناجا دیدار با رسانه‌های استان است، اظهار کرد: سردبیر پرس یکی از خبرگزاری‌های فعال و هم‌قدم در مسیر نظام و انقلاب است. وی با قدردانی از همراهی این […]

سردار علی اکبر جاویدان ظهر یکشنبه با حضور در دفتر سردبیر پرس استان کرمانشاه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گرامیداشت هفته ناجا دیدار با رسانه‌های استان است، اظهار کرد: سردبیر پرس یکی از خبرگزاری‌های فعال و هم‌قدم در مسیر نظام و انقلاب است.

وی با قدردانی از همراهی این خبرگزاری در انتشار اخبار اقدامات و عملکردهای نیروی انتظامی استان، افزود: رسانه‌ها با اطلاع رسانی صحیح، دقیق و آگاهی بخشی به مردم نقش بسیار ارزنده‌ای در حفظ و افزایش احساس امنیت و آرامش در جامعه دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ناجا یک سازمان خدوم، مورد تأیید رهبری و اعتماد مردم است، بیان کرد: این سازمان یک نیروی حاکمیتی و مردمی است که بخش مردمی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه نیروی انتظامی در هر زمان و هر جایی توانسته است با موفقیت طرحی را اجرایی و عملیاتی کند، مردم را در کنار و همراه خود داشته است.

جاویدان به شعار امسال هفته ناجا پلیس هوشمند و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: این شعار ترکیبی از مفاهیمی است که بار اجرایی و امنیتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه هوشمندی پلیس یک ضرورت است، افزود: با توجه به رشد فناوری و تجهیزات و ارتقا راه‌های ارتباطی در دنیای امروزی ضرورت دارد که پلیس نیز همگام با رشد فناوری در جهت ارتقا خدمات رسانی به مردم، پیشگیری از جُرم، مدیریت تخلفات و جرایم و رسیدگی، مقابله و مبارزه با پشتی‌ها و بی‌قانونی‌های قانون شکنان به‌روز و هوشمند شود.

برقراری ارتباط تصویری بین متهمین در کلانتری‌های کرمانشاه با مراجع قضائی در آینده نزدیک

جاویدان با بیان اینکه شرایط و بستر هوشمندسازی ناجا در کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور طی سال جاری فراهم شده است، ادامه داد: هم اکنون ارائه خدماتی به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله گواهینامه، گذرنامه، رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ترافیک، تعامل با دستگاه‌های قضائی و نهادهای امنیتی در کرمانشاه در بستر الکترونیک انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد از پرونده‌ها به صورت الکترونیکی به دستگاه قضائی ارسال می‌شود و نیز بیش از ۹۰ درصد مطالبات دستگاه قضائی از طریق این بستر به ضابطین ابلاغ و اجرایی می‌شود.

جاویدان به ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضائی و پزشک قانونی اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر ارسال پرونده‌ها به دادگستری از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و به‌زودی نیز ارتباط تصویری بین متهمین در کلانتری‌ها با مراجع قضائی در استان کرمانشاه برای پیشگیری از ترددها، کاهش هزینه‌ها و… برقرار می‌شود.

امنیت ایران اسلامی یک امنیت با پشتیبانی مردمی، پایدار و مقتدرانه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر در حوزه فناوری عقب بمانیم امنیت جامعه خدشه‌دار می‌شود، تاکید کرد: در کنار هوشمندسازی پلیس، بحث امنیت پایدار در کشور نیز یک ضرورت است چراکه در سایه امنیت است که بخش‌های مختلف می‌توانند رشد و پیشرفت کنند.

جاویدان با تاکید بر اینکه امنیت خوب و پایداری در کشور و خصوصاً کرمانشاه با وجود تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، گفت: دشمن برای ناامن کردن این استان شیطنت‌ها و سرمایه گذاری زیادی انجام داده است.

وی ادامه داد: وقتی به ریشه گروهک‌های ضد انقلاب مانند پژاک، کومله و دموکرات نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اینها به دنبال پایگاه در استان‌های مرزی خصوصاً در کرمانشاه به دلیل وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف و تفرقه اندازی بین آنها هستند، اما با درایت مردم و پا در میانی بزرگان و مدیریت خوب این استان تفرقه نمودی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تداوم این امنیت به همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها نیاز است، گفت: امنیت ملی و بین‌المللی ایران اسلامی یک امنیت با پشتیبانی مردمی، پایدار و مقتدرانه است.

جاویدان با بیان اینکه هفته ناجا یک نگاه ظرفیتی به این سازمان است، تصریح کرد: این هفته علاوه بر اینکه فرصتی برای بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های ناجا به عنوان یک سازمان عظیم و خدوم به مردم است، همچنین موقعیتی برای ارتباط بیشتر و مؤثرتر با اصحاب رسانه، نخبگان، اساتید، علما، مسئولین سیاسی، نیروهای مسلح و… و نیز تقویت و انسجام درون سازمانی و تقدیر و گرامیداشت خانواده معظم شهدا، ایثارگران پیشکسوتان است.

منبع : مهر نیوز