گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم حاصل بی‌تدبیری است

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله مصطفی علما در دیدار نوروزی استاندار و معاونین استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ساماندهی هر سریع‌تر برخی اقلام مصرفی مردم اظهار کرد: طی ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان خوب درخشیده و با وجود مشکلات، دنیا در مقابل ایران خضوع می‌کند. وی […]

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله مصطفی علما در دیدار نوروزی استاندار و معاونین استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ساماندهی هر سریع‌تر برخی اقلام مصرفی مردم اظهار کرد: طی ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان خوب درخشیده و با وجود مشکلات، دنیا در مقابل ایران خضوع می‌کند.
وی با اشاره به تأثیرات مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد جهان افزود: اقتصاد جهان متأثر از این ویروس منحوس بوده و به طبع مشکلاتی برای معیشت مردم ایجاد کرده اما در کشور با پویش مومنانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مشکلات به حداقل رسیده است.
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری بر عهده مردم و دولت است، یعنی مردم و دولت به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده باید در جهت تحقق این شعار اتحاد و اتفاق داشته باشند.
وی در مورد انتخابات پیش روی کشور گفت: برگزاری انتخابات برای ایران بسیار روان و ساده است، زیرا هیچ کشوری به اندازه ایران انتخابات نداشته و این برنامه سیاسی را اجرا نکرده است.
علما با اشاره به آمار بیکاری بالای استان کرمانشاه افزود: متأسفانه آمار بیکاری این استان بالا است، با وجود وفور ثروت و منابع خدادادی نباید در استان کرمانشاه بیکار وجود داشته باشد.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت: متأسفانه روند کرونا نگران کننده بوده و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت کرونا در این استان بدتر خواهد شد.
وی افزود: از سه هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت برای کرونا در نظر گرفته شده و در این راستا استان کرمانشاه به ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد که سه دستگاه آن از محل اعتبارات وزارت نفت در حال تهیه است.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یک نقشه راه اصلاح شده برای گذر از این پیک کرونا در نظر گرفته شده که باید با همکاری و رعایت مردم به سلامت و با حداقل تلفات از آن عبور کرد.
حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در مورد برگزاری انتخابات پیش روی کشور گفت: باید انتخابات سال ۱۴۰۰ که یکی از انتخابات مهم کشور است، با حضور پر شور مردم برگزار شود.
هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این جلسه بیان کرد: متأسفانه کرونا بر اقتصاد این استان تأثیر گذاشته و طبعاً مشکلاتی را به وجود آورده است، اما با وجود این مشکلات پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به خوبی در حال پیشرفت هستند.