گروه جهادی شهید همدانی پیشرو در اقدامات امید آفرین اجتماعی

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: اطعام فقرا و نیازمندان از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که رواج آن در جامعه یقیناً برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت، در ماه مبارک رمضان جوشش جهادی و مردمی برای کمک به معضلات معیشتی اقشار بی بضاعت از رونق خوبی برخوردار بود و گروه‌های جهادی مختلفی در این زمینه به نقش […]

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: اطعام فقرا و نیازمندان از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که رواج آن در جامعه یقیناً برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت، در ماه مبارک رمضان جوشش جهادی و مردمی برای کمک به معضلات معیشتی اقشار بی بضاعت از رونق خوبی برخوردار بود و گروه‌های جهادی مختلفی در این زمینه به نقش آفرینی پرداختند.
یکی از مجموعه‌های جهادی که در استان همدان در سال‌های گذشته با همت جوانی و عزم جهادی در حوزه اقدامات اجتماعی و محرومیت زدایی ورود کرده است، گروه جهادی شهید همدانی است.
مسئول گروه جهادی شهید همدانی به عنوان یکی از گروه‌های فعال در این حوزه در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: مجموعه اقدامات و کارهایی که ما در ماه مبارک رمضان در حوزه معیشتی انجام می‌دهیم در ۴ محور بود، مسئله‌ی اول تهیه بن خرید بود که با همکاری فروشگاه رفاه انجام شد.

علی معتبر نیا اضافه کرد: کار دوم پخت ۲ هزار و ۶۰۰ پرس برای مردم مناطق محروم و حاشیه نشین بود که با همکاری و مساعدت بنیاد علوی تهیه شد.
وی در ادامه اشاره کرد: اقدام بعدی بحث افطاری ساده در رابطه با بیانات رهبر انقلاب اسلامی که هزار بسته افطاری تهیه شد و بین مردم شهر با حمایت بنیاد علوی توزیع شد.
مسئول گروه جهادی شهید همدانی افزود: فعالیت بعدی تهیه ۱۱۸ بسته معیشتی به نیت حروف ابجد امام حسن مجتبی (ع) به ارزش سیصد هزار تومان بود که در بین خانوارهایی که از قبل شناسایی شده بود توزیع شد.

همانطور که پیداست، چنین اقداماتی می‌تواند تا حدودی فشار مشکلات معیشتی را از دوش خانوارهای محروم بزداید، به شرطی که حمایت معنوی از این گونه خانواده‌ها نیز انجام بگیرد.
می‌توان گفت پویش‌های مردمی و خودجوش؛ از نقاط قابل اتکا و امید بخشی است که در کشور جریان دارد و لزوم استمرار آن برای نهادینه سازی فرهنگ احسان و انفاق بدیهی است.