گریه بر عزای امام حسین (ع) ارزشمند است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد پیش از ظهر جمعه در مراسم شیرخوارگان حسینی، اظهار داشت: چاه زمزم در نتیجه تشنگی حضرت اسماعیل ایجاد شد و تا به امروز هر مسلمانی که به زیارت خانه خدا می‌رود هم باید اطراف کوه صفا و مروه را طی کند و هم از […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد پیش از ظهر جمعه در مراسم شیرخوارگان حسینی، اظهار داشت: چاه زمزم در نتیجه تشنگی حضرت اسماعیل ایجاد شد و تا به امروز هر مسلمانی که به زیارت خانه خدا می‌رود هم باید اطراف کوه صفا و مروه را طی کند و هم از آب زمزم بخورد.
وی افزود: اگر انسان بنا به امر و دستور خدا پا بر روی عواطف خود بگذارد و هر آنچه دارد را در راه خدا فدا کند اینگونه نیست که خداوند فراموش کند همچنین در آن روز خداوند آب را از زیر پای حضرت اسماعیل به نام چاه زمزم خارج کرد.
نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: تشنگی حضرت اسماعیل امتحان الهی بود ولی در روز عاشورا این امتحان برای امام حسین (ع) به نهایت خود رسید و طفل خردسالش روی دستانش تشنه بود.
طباطبایی نژاد تصریح کرد: انسان به طور طبیعی در بعضی از مواقع زندگی گریه می‌کند اما گریه‌ای که برای عزای اباعبدالله حسین (ع) باشد ارزشمند است چرا که امام حسین برای خداوند ارزش دارد.
وی بیان کرد: امام حسین نشان داد که خلف صالح حضرت اسماعیل و ابراهیم است و هر آنچه را داشت برای خدا گذاشت که این درس عاشوراست همچنین اگر انسان نیز برای خدا قدمی بردارد خداوند جبران خواهد کرد، در دنیا و آخرت هیچ‌کس سپاسگزار تر از خود خدا نیست.
نماینده مردم اردستان ادامه داد: درست است که تشنگی روز عاشورا به دست دشمنان رقم خورد ولی خداوند این را مقدر کرد که هر کسی آب می‌خورد به یاد تشنگی امام حسین ذکر سلام بر حسین را می‌گوید چرا که مصیب تشنگی روز عاشورا مصیبت سنگینی بود.
طباطبایی نژاد گفت: یکی از مصیبت‌های بزرگ امام حسین (ع) در روز عاشورا مصیبت تشنگی بود که آن یک سری در آن است و این سر این است که خداوند می‌خواهد ما دائم به یاد امام حسین باشیم و نباید فقط به عزاداری امام حسین در ماه محرم اکتفا کنیم.
وی تاکید کرد: رفتار و گفتار ما باید مثل امام حسین باشد و اگر دوستدار امام حسین هستیم باید سعی کنیم همچون ایشان زندگی کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر