گزارش‌هایی از طرح‌های سفر رییس جمهور تا جهش مسکن در شورای اداری سمنان

به گزارش سردبیر پرس، جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در سالن یادگارامام(ره) استانداری، با ارائه گزارش‌هایی از سوی مدیران و مسئولان استان سمنان همراه بود.  بیماری زمینه‌ای و واکسن‌نزدن دلیل اصلی مرگ کرونایی‌ها در سمنان […]

به گزارش سردبیر پرس، جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در سالن یادگارامام(ره) استانداری، با ارائه گزارش‌هایی از سوی مدیران و مسئولان استان سمنان همراه بود. 

بیماری زمینه‌ای و واکسن‌نزدن دلیل اصلی مرگ کرونایی‌ها در سمنان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۶٣٠ هزار دز واکسن کرونا تاکنون در استان سمنان تزریق شده است و ٨١ درصد افراد بالای ١٢ سال و ٧١ درصد افراد١٢ تا ١٨ سال واکسن دریافت کردند.
کامران قدس ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی و بستری به ترتیب با کاهش ۶ و ٢٠ درصدی همراه است و در پنج هفته گذشته ۴٢ فرد مبتلا به کرونا جان باختند.
وی افزود: عموم فوت شدگان بالای ۶۵ سال، دارای بیماری زمینه ای و واکسن تزریق نکرده بودند.
قدس اظهارداشت: یکهزار و ۵٠٠ پرونده تخلف بهداشتی مراکز به خاطر تخطی از دستورالعمل‌های کرونایی به دستگاه قضایی ارجاع شد که منجر به پلمب ١٠٠ واحد متخلف شد.
وی اضافه کرد: ١۴٧ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

تامین ١۴ هزار میلیارد تومان برای طرح های استان در سفر رئیس جمهور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: اصلاح ساختار بودجه، تامین منابع پایدار و بدون کسری، تنها راه نجات اقتصاد، رشد اقتصادی و کاهش تورم است و افزایش بهره وری قدرت خرید مردم با توجه به ظرفیت و منابع شهرستان های استان در دستور کار است. 
نادر مالکی ابراز داشت: ٢هزارمیلیارد تومان از محل صندوق های توسعه برای استان های کشور در نظر گرفته شده است و صنعت، کشاورزی و گردشگری استان سمنان در مرکز توجه قراردارد. 
وی افزود:کمیته برنامه ریزی در فرمانداری های استان با بهرمندی از ظرفیت نخبگان و بخش خصوصی برای رشد اقتصادی تشکیل شد. 
مالکی خاطرنشان کرد: ١۴۵ طرح با اعتبار ١۴ هزارو ٢٠٠ میلیاردتومان در جریان سفر رئیس جمهور به استان سمنان تصویب شد و استان نیز در زمره ٢ استان دارای اعتبارات عمرانی است. 

صدور پروانه بهره‌برداری واحدهایی با ١٢٨١ شغل در پاییز ١۴٠٠ 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: یکهزار و ٧٩۴ واحد دارای پروانه بهره برداری در استان سمنان فعال است و از این تعداد ٧٠ واحد با ظرفیت کامل خود فعال هستند. 
علی تشنه دل ادامه داد: ١١٨ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری راکد و ١۵٠ واحد با ساخت ۶٠ درصدی در استان سمنان وجود دارد. 
وی افزود: از ابتدای مهر١۴٠٠ تاکنون ۶٨١ فقره جواز صنعتی با سرمایه ٧٠ هزارمیلیاردتومان و اشتغالزایی ١٢ هزار و ١۵٠ نفر صادر شد و همچنین ۶١ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ٨۶٠ میلیاردتومان و اشتغال یکهزار و ٢٨١ نفر فعال شد. 
تشنه دل یادآورشد: در این مدت مشکلات ۴۶ واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع با ٨١ مصوبه بررسی شد که تاکنون ۵١ مصوبه در این زمینه اجرا شده است. 
وی اضافه کرد: معادن استان سمنان از ظرفیت های مهم اشتغالزایی و رونق اقتصادی هستند و تاکنون به پنج واحد معدنی رسیدگی شد.

تامین گاز بخش خانگی، اولویت زمستانی
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ٣٨ درصد مصرف گاز استان در صنعت و ۴٢ درصد در نیروگاه ها است و مدیریت توازن تولید و مصرف گاز در فصل زمستان با اولویت بخش خانگی و عمومی انجام می شود. 
علیرضا اعوانی تصریح کرد: گروه های بازرسی شرکت گاز با حضور در سازمان ها و دستگاه اجرایی بر نحوه مصرف گاز نظارت دارند. 
وی افزود: تامین گاز در استان سمنان با مشکل همراه نیست و اعمال محدودیت ها به صورت کشوری برای مدیریت مصرف گاز صورت می گیرد. 

تامین ٧٠ درصدی زمین در اجرای طرح جهش مسکن استان 
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تامین زمین برای طرح جهش تولید مسکن در هفت شهر استان صورت گرفته و متقاضیان تا پایان آذر١۴٠٠ فرصت ثبت نام دارند. 
حسین دهقان ابرازداشت: تاکنون ١۶ هزارنفر ثبت نام کردند و چهارهزار و ٧٠٠ واحد نیز سهمیه برای استان سمنان تعیین شد. 
وی افزود: ساخت مسکن ها به صورت انبوه سازی و واگذاری گروهی زمین انجام می شود و ٧٠ درصد زمین مورد نیاز تامین شده است. 
دهقان ادامه داد: استان سمنان با ٣٨ درصد پیشرفت ساخت مسکن در رتبه دوم کشور است. 
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز از ثبت نام ٩ هزار و ٨٠٠ نفر در سامانه طرح جهش تولید مسکن خبرداد و گفت: ٧۴ هکتار زمین مورد نیاز تامین شده همچنین ۶١٠ واحد در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می شود. 
امیر عمیدی افزود: ٣٩۶ واحد نیز آماده تحویل است و رودیان تنها شهر بدون اختصاص زمین است. /