گفت‌وگوی تسنیم با معاون منطقه آزاد چابهار| بزرگ‌ترین سازمان اقتصادی بلوچستان چقدر به تعهدات محرومیت‌زدایی عمل می‌کند؟

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار آخرین وضعیت عمل به تعهدات مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان را تشریح کرد و گفت: به بخش مهمی از تعهدات عمل کردیم و بخش دیگر هم تا نیمه اول سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، استان پهناور سیستان و بلوچستان محرومیت‌هایی عمقی، جدی و تاریخی دارد؛ در شاخص‌های توسعه‌ای از جمله آبرسانی، سرانه فضای آموزشی، حاشیه‌نشینی و شاخص‌های درمانی معمولاً در قعر جدول شاخص‌های ۳۱ استان ایران است و محروم‌‌ترین استان به حساب می‌آید.

در همین حال جنوب استان سیستان و بلوچستان شرایط به مراتب بدتری در شاخص‌ها دارد؛ بخش مهمی از مردم هنوز آبرسانی نشده‌اند، مدارس زیادی کپری و ناایمن هستند و حاشیه‌نشینی سرسام‌آوری هم در چابهار وجود دارد. سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان بزرگ‌ترین سازمان اقتصادی- دولتی سیستان و بلوچستان و سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در همین حال مردم انتظار زیادی از این سازمان دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در گفت‌وگوی تفصیلی ویدیوئی با تسنیم می‌گوید: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود ۱۰۰ پروژه عمرانی در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست در دست اقدام دارد که امیدواریم تا نیمه اول سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

طاهره شهرکی افزود: این پروژه‌ها شامل ۴۸ پروژه اجتماعی، ۳۳ پروژه فرهنگی، ۱۷ پروژه گردشگری و دو پروژه در حوزه محیط هستند. در حوزه بهداشت و درمان نیز مشارکت در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار و دو مرکز جامع سلامت نیز در دستور کار قرار دارند. سند مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان را دو سال قبل تدوین کردیم و این پروژه‌ها در تعهدمان هستند تا  بخش مهمی از  دین خود را به مردم منطقه ادا کنیم.

ا