گلایه مردم باشت از حفاری های رها شده/ زمین در برخی مناطق نشست کرد

حجت الاسلام امید گنجه در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، افزود: ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی باید به ارائه صحیح خدمات به مردم توجه لازم را داشته باشند. وی با بیان اینکه شرکت گاز برای گازرسانی اقدام به کنده‌کاری خیابان‌ها و معابر می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه این شرکت چندین ماه کاررا رها می‌کند و همین موضوع […]

حجت الاسلام امید گنجه در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، افزود: ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی باید به ارائه صحیح خدمات به مردم توجه لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه شرکت گاز برای گازرسانی اقدام به کنده‌کاری خیابان‌ها و معابر می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه این شرکت چندین ماه کاررا رها می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.
گنجه تصریح کرد: علاوه بر این، بعد از کنده‌کاری‌ها هیچ‌گونه علائم ایمنی و مسائلی که در قراردادها هزینه برایشان در نظر گرفته شده است، انجام نمی‌دهند.
وی افزود: این موضوع به عنوان مطالبه مردمی در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد و نارضایتی مردم به مسئولین گوشزد شد، اما متأسفانه اقدام درخوری صورت نگرفته است.
امام جمعه باشت گفت: شرکت گاز، شرکتی دولتی است و باید در جهت ارائه خدمات به مردم، به مسائل ایمنی توجه کند.
حجت الاسلام گنجه تصریح کرد: شرکت گاز اقدام به کنده‌کاری کرده و شهرداری باید این کنده‌کاری‌ها را پر و اصلاح کند، اما تا زمانی که به شهرداری پولی پرداخت نشده، اقدامی هم انجام نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها مشاهده می‌شود که شرکت گاز با شهرداری برای اصلاح کنده‌کاری‌ها هماهنگ می‌کند و بلافاصله بعد از کنده‌کاری شهرداری مأمور پر کردن و اصلاح است و باید آسفالت را انجام دهد.
گنجه با بیان اینکه این اقدامات موجب می‌شود تا کارها با نظم و برنامه‌ریزی صورت گیرد و مردم با سختی و مشکلات درگیر نشوند، گفت: در حال حاضر با شروع فصل بارندگی همین کنده‌کاری ها باعث ایجاد گل و لای در خیابان‌ها و کوچه‌ها شده است و حتی در برخی نقاط موجب شده که آسفالت نشست پیدا کند.
حجت الاسلام گنجه در بخش دیگری به مشکلات ایجاد شده توسط سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت، جهاد کشاورزی رویه غلطی را در این استان و شهرستان در پیش گرفته است.
وی ابراز داشت: چون در نوار زاگرس زندگی می‌کنیم و درختان بلوط آفت دارند، لذا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و… که زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند، همیشه به دنبال درختکاری بوده‌اند اما در راستای مواظبت و نگهداری از این درختان اقدامی انجام نمی‌دهند.
گنجه افزود: درختان با هزینه بیت‌المال کاشته می‌شوند اما به دلیل عدم مراقبت و نگهداری، توسط دام‌ها از بین می‌روند.
گنجه تصریح کرد: سال گذشته نیز گونه‌های زیادی از درختان کاشته شده، اما متأسفانه هیچکدام رشد نکردند و بر این اساس قرار بود دیگر درختکاری انجام نشود و بیت‌المال هدر نرود.
خطیب جمعه شهرستان باشت گفت: اگر مسئولان قصد درختکاری دارند، باید منطقه مورد نظر را محصور کنند و برای حفظ و رشد درختان از آن‌ها مراقبت کنند تا توسط دام‌ها از بین نروند.
گنجه خاطرنشان کرد: متأسفانه متولیان با کارهای غیر کارشناسی، باعث هدر رفت بیت‌المال می‌شوند و در کنار آن وقت و زمانی که باید صرف انجام امورات مردم شود در فضاهایی خارج از آن کار گذرانده می‌شود و هیچ درختی هم رشد نمی‌کند.
وی تصریح کرد: تاکنون کسی به این موضوع هدر رفت بیت المال، وقت کارکنان و … برای کاشت درختانی که هیچ وقت رشد نمی‌کنند و به ثمر نمی‌نشینند ورود نکرده است.
گنجه گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه به این موضوع دقت نظر داشته و در جهت اصلاح برنامه‌ها و اقدامات کاشت درختان گام بردارند.