یادواره شهدای روحانی و طلبه سوم خرداد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا فلاحی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تکریم مناسبت‌های دفاع مقدس از جمله سوم خردادماه و سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در واقع تجلیل از شجاعت و ایثارگری است. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در عملیات […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا فلاحی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تکریم مناسبت‌های دفاع مقدس از جمله سوم خردادماه و سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در واقع تجلیل از شجاعت و ایثارگری است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در عملیات بیت مقدس و آزاد سازی خرمشهر ۷۰۰ رزمنده از جنوب خراسان و یا خراسان جنوبی فعلی مشارکت داشتند، بیان کرد: جنوب خراسان در عملیات آزاد سازی خرمشهر ۳۳ جانباز و ۵۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است.
فلاحی با تأکید بر اینکه فرماندهی سه گردان در عملیات بیت‌المقدس را فرماندهان جنوب خراسان بر عهده داشتند، گفت: فرمانده گردان ابوذر سردار شهید آهنی، فرمانده گردان مالک اشتر شهید فایده و فرمانده گردان شهید بهشتی سردار شهید آخوندی بود.
وی با اشاره به اینکه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر ۲۰۰ برنامه در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، اظهار کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و تکریم از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و دیدار با خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رونمایی از ۱۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس و چهار عنوان کتاب کودک و نوجوان توسط حوزه هنری از دیگر برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت شهر دزفول است.
فلاحی بیان‌کرد: یکی از برنامه‌هایی که به طور جد پیگیری می‌کنیم، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که ما به طور میانگین سالیانه از ۶ هزار رزمنده در خراسان‌جنوبی تقدیر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه در خراسان‌جنوبی در تاریخ سوم خرداد به تبع برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی در شهر قم است، یادآور شد: روحانیت از جمله اقشاری است که به حسب جمعیت خود، شهدای زیادی را تقدیم رزمندگان و ایثارگران خراسان جنوبی کرده است.