یادواره شهدای محله «روغنکشی» و مدافع امنیت ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ظهر دوشنبه یادواره شهدای محله «روغنکشی» و مدافع امنیت ورامین با محوریت اولین آزاده شهید کشور «بهروز ترکاشوند» با حضور حجت الاسلام علی رازینی مشاور عالی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم به همت پایگاه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ظهر دوشنبه یادواره شهدای محله «روغنکشی» و مدافع امنیت ورامین با محوریت اولین آزاده شهید کشور «بهروز ترکاشوند» با حضور حجت الاسلام علی رازینی مشاور عالی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید صدوقی در میدان روغنکشی برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: مردم، هر مسئول و شخصی که از ارزش‌های انقلاب فاصله بگیرد، طرد خواهند کرد.
حجت الاسلام سید محسن محمودی اضافه کرد: همه مسئولان وظیفه دارند خادم مردم، شهدا و خانواده شهدا باشند و هر مسئولی کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه ملت عزیز ایران در فتنه اخیر سربلند بیرون آمد و پیروز نهایی، ملت ایران خواهد بود، گفت: مسئولان باید به مطالبات و اعتراضات به حق مردم توجه کرده و همه تلاش خود را برای حل مشکلات انجام دهند.
این مسئول تبلیغی افزود: امروز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی کرده ایم و باید نسل جوان و نوجوان ما با شهدا آشنا شده و این اسوه‌های بی بدیل را به عنوان الگوی خود قرار دهند.
وی سپس با اشاره به سالروز شهادت شهید فخری زاده گفت: امروز باید دانش آموزان ما با شخصیتی نظیر فخری زاده آشنا شوند، شخصیتی که عمر و زندگی خود برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گذاشت و به آرزوی خود که شهادت بود، رسید.
بر اساس این گزارش، شهید آزاده و جانباز کشور در سال ۱۳۶۹ همراه با ورود آزادگان به میهن اسلامی بازگشت و در ششم آذرماه ۱۳۶۹ به علت شکنجه‌های ناشی از دوران اسارت به همراهان شهیدش پیوست.
شهید ترکاشوند در رومانی کمپ ده عراق دوران اسارت مسئول بند ۶ بود، که بارها مورد شکنجه قرار گرفت، این شهید والامقام از قاریان و حافظان قرآن بود و شجاعت این شهید مثال زدنی بود برای آزادگان عزیز ایران اسلامی و در سال ۱۳۸۵ یادمان این شهید توسط چهره ماندگار دفاع مقدس حاج علی فضلی یار صدیقین انقلاب با حضور مسئولین لشکری و کشوری و استانی و شهرستانی در میدان روغنکشی پرده برداری شد.