یک نمایش از نوشهر به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

میثم زندی کارگردان نمایش مامور خیابان ۹۲ در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به راهیابی این نمایش به چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار داشت: داستان نمایشنامه از این قرار است که دختری جوان به نام حیفا که در این مأموریت نامش را حفصه گذاشته بودند، پس از اتمام کارش […]

میثم زندی کارگردان نمایش مامور خیابان ۹۲ در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به راهیابی این نمایش به چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار داشت: داستان نمایشنامه از این قرار است که دختری جوان به نام حیفا که در این مأموریت نامش را حفصه گذاشته بودند، پس از اتمام کارش در افغانستان، به اسرائیل بازمی‌گردد تا با ابعاد و اجزای ماموریت جدیدش در کشور عراق آشنا شود.
وی افزود: دستگاه‌های کوچک خاصی در اندام‌های مختلف بدن او توسط یک تیم پزشکی در موساد کار گذاشته می‌شود و او توسط شخصی که هویتش در داستان مخفی است با ماموریت خود آشنا می‌شود و به عراق اعزام می‌شود و در زندان ابوغریب زندانی شده و مثل سایر زندانیان عراقی شکنجه می‌شود. به عربی مسلط است اما اعراب اصیل، لهجه عبری او را تشخیص می‌دهند.
وی ادامه داد: پس از مدت کوتاهی به سلول دو مرد زندانی القاعده به نام‌های ابومحمد العدنانی و دکتر ابراهیم عواد از نوادگان جعفر کذاب که هدف این ماموریت هستند منتقل می‌شود و مثل مسلمانان به عبادت می‌پردازد و چنان تظاهر می‌کند که در نظر زندانیان زنی مسلمان، با تقوا و زاهد به‌نظر برسد. در اصل ماموریت حیفا، شستشوی مغزی، انحراف فکری و آماده‌سازی این دو مرد برای تشکیل دولت شیطانی داعش در عراق و سوریه است.
زندگی افزود: با حرف‌هایی که بین ایشان رد و بدل شده و کارهایی که انجام شده و جنایات غیر قابل تصوری که طرح‌ریزی شده، آن دو مرد تبدیل به ابوبکر البغدادی و معاون اول او، ابومحمد العدنانی می شوند، سپس از زندان توسط افراد موساد خارج می‌شوند تا به انجام مأموریت خود بپردازند.
وی ادامه داد: در این بین با مبارزان انقلابی عراقی مواجهاتی دارند که نیروی ایمان اصیل را در کشاکش جنگ با این ایادی شیطان به نمایش می‌گذارد و صحنه‌های بسیار پرهیجانی از مبارزه و تقابل نیروهای اطلاعات و امنیت جبهه مقاومت شیعه با مأموران ضد اطلاعات و امنیت موساد و متساوا ترسیم می‌کند.
به گزارش مهر، در این نمایش نگار قلی‌پور، محمدجواد ملک محمودی، ماهان غریب سامی، امیرمحمد خدادادی، آریوبرزین عقلایی، امین علیپور، ابوالفضل عباسی، محمد عبدالله زاده، شایان شیخ‌حسینی، مهرعلی میران، نگین خداوردی، آیناز جعفری، انسیه ظریف و محمد برومند بازی می کنند.

منبع : مهر نیوز