۱۰ هزار روستای کشور آبرسانی می‌شود

احمد حیدری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در حاشیه بازدید از سدهای سیلوه و کانی سیپ در شهرستان پیرانشهر افزود: در این راستا شهرهای دارای مشکل آب شرب نیز مورد بازنگری قرار خواهند گرفت تا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند. وی با تاکید بر مدیریت منابع آب در کشور گفت: دولت […]

احمد حیدری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در حاشیه بازدید از سدهای سیلوه و کانی سیپ در شهرستان پیرانشهر افزود: در این راستا شهرهای دارای مشکل آب شرب نیز مورد بازنگری قرار خواهند گرفت تا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر مدیریت منابع آب در کشور گفت: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور اعتبارات خوبی را برای صنعت آب برق اختصاص داده‌اند که می‌تواند تحول بزرگی در این صنعت ایجاد نماید.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو در خصوص طرح‌های آبرسانی در شهرستان پیرانشهر نیز گفت: از محل اعتبارات محرومیت زدایی اعتبارات مطلوبی به این امر اختصاص یافته که با این اعتبارات عملیات اجرایی دو مجتمع روستایی آغاز و دو مجتمع دیگر نیز در برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

وی اظهار کرد: مطالعات اولیه تصفیه خانه آب پیرانشهر به اتمام رسیده و برنامه‌های جامعی برای تأمین آب شرب مردم پیرانشهر و روستاهای اطراف آن تدوین شده است.

احمدی افزود: در این راستا در کوتاه مدت و تا در مدار قرار گرفتن تصفیه خانه، آب شرب پیرانشهر از چاه‌های جدید یا سد کانی سیپ تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این بازدید گفت: تأمین آب شرب روستاهای استان در قالب جهاد آبرسانی برنامه ریزی شده و وزارت نیرو نیز در این خصوص برنامه‌های جامعی را در دستور کار دارد.

اتابک جعفری افزود: در این راستا در مدت زمان ۳۰ ماه کل روستاهای باقیمانده، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در آذربایجان غربی قریب به هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که برای ۳۷۰ روستا آبرسانی خواهد شد.

منبع : مهر نیوز