۱۴۰۰۰ هکتار باغ پسته در قم وجود دارد

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: یکی از محصولات کشاورزی که متناسب با اقلیم و آب هوای استان قم است و از سویی دیگر ارزش افزوده خوبی برای کشاورزان به همراه دارد پسته است و پسته کاری در قم دارای ظرفیت‌های مناسبی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان […]

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: یکی از محصولات کشاورزی که متناسب با اقلیم و آب هوای استان قم است و از سویی دیگر ارزش افزوده خوبی برای کشاورزان به همراه دارد پسته است و پسته کاری در قم دارای ظرفیت‌های مناسبی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰۰۰ هکتار باغ پسته در استان قم وجود دارد اظهار داشت :۱۶۰۰ نفر از کشاورزان استان قم در زمینه کشت و تولید این محصول فعالیت دارند.
حاجی رضا افزود: زمان برداشت پسته در استان قم در فصل پاییز صورت می‌گیرد و پیش بینی می‌شود در سال جاری ۶۰۰۰ تن محصول پسته در استان قم برداشت شود.
وی عنوان داشت: در زمینه تولید پسته باید شاهد تحولاتی با بهره گیری از مسائل دانش بنیانی باشیم که این امر در نهایت منجر به افزایش عملکرد این محصول در استان قم خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: یکی از موضوعات دیگری که در عرصه پسته کاری باید مورد توجه باشد؛ سلامت این محصول است که باید استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.
هم اکنون بیشتر باغ‌های سطح زیر کشت پسته قم در منطقه قمرود بخش مرکزی استان قرار دارد.

منبع : مهر نیوز