۱۴۷ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی پرداخت شد

حسن رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: این میزان تسهیلات در قالب اجرای طرح‌های اشتغال در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بوده که با ایجاد طرح‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و اشتغال خرد هزینه شده است. وی گفت: در این مدت ۹۸۸ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده […]

حسن رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: این میزان تسهیلات در قالب اجرای طرح‌های اشتغال در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بوده که با ایجاد طرح‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و اشتغال خرد هزینه شده است.

وی گفت: در این مدت ۹۸۸ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده که از تعهد ایجاد اشتغال بیشتر بوده است.

 معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار و ۳۸۶ نفر از معلولان استان به‌واسطه پرداخت وام اشتغال و کارآفرینی و انواع مشوق‌های بیمه‌ای و شغلی صاحب شغل شدند که چهار هزار و ۲۶۷ نفر تسهیلات خوداشتغالی از بهزیستی خراسان جنوبی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تعهد امسال اشتغال در حوزه بهزیستی استان ۸۴۸ نفر است که ۲۵۶ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال برای آن پیش‌بینی شده است.

در حال حاضر ۱۲۱ هزار و ۸۲۰ نفر در قالب ۴۲ هزار و ۵۶۴ خانوار زیر پوشش بهزیستی استان خراسان جنوبی هستند و از خدمات حمایتی، مستمری و سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۱ هزار و ۶۲۴ نفر از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند بودند که این تعداد اکنون به ۱۲۱ هزار و ۸۲۰ نفر رسیده و معادل ۱۳۵ درصد رشد داشته است.