۱۵۱ هزار نیازمند کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا طوسی روز دوشنبه در جمع شورای افتاء استان کردستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای انقلابی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مستضعفین تشکیل شده است. وی افزود: در استان مرزی کردستان نیز با همراهی خیرین و نیکوکاران شاهد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا طوسی روز دوشنبه در جمع شورای افتاء استان کردستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای انقلابی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مستضعفین تشکیل شده است.
وی افزود: در استان مرزی کردستان نیز با همراهی خیرین و نیکوکاران شاهد اقدامات بزرگی در راستای حمایت از نیازمندان جامعه بوده ایم.
طوسی از همراهی و حمایت جامعه روحانیت استان با این نهاد خدمت رسان تقدیر کرد و گفت: مساجد همواره مهمترین پایگاه اجتماعی بوده اند و از طریق آنها توانسته ایم در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازمندان در محلات خدمت رسانی کنیم.
وی اعلام کرد: هم اکنون ۱۵۱ هزار نفر در سطح استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.
مدیر کل کمیته امداد کردستان اظهار داشت: بیش از ۴۵ درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
طوسی افزود: ۵۱ هزار سالمند، ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو بی بضاعت، هشت هزار کودک یتیم و دو هزار بیمار صعب العلاج از دیگر اقشار تحت پوشش این نهاد در کردستان هستند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان خدمات حمایتی به مددجویان ارائه شده است و در زمینه اشتغال زایی نیز با هزینه کرد ۱۸۰ میلیارد تومانی برای سه هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ساخت، خرید و تعمیر ۶۲۳ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: این روند تا رفع دغدغه مسکن همه مددجویان ادامه دارد.

منبع : مهر نیوز