۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در سمنان بستری شدند

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، ضمن بیان اینکه بیماری‌های خاص تنفسی سبب شده تا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طی یک هفته اخیر شاهد افزایش بستری و مراجعه بیماران هستیم، بیان کرد: اهمیت موضوع اما اینجا است که تعداد تست‌های مثبت کرونایی در این شهرستان‌ها هنوز محدود است. وی با […]

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، ضمن بیان اینکه بیماری‌های خاص تنفسی سبب شده تا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طی یک هفته اخیر شاهد افزایش بستری و مراجعه بیماران هستیم، بیان کرد: اهمیت موضوع اما اینجا است که تعداد تست‌های مثبت کرونایی در این شهرستان‌ها هنوز محدود است.
وی با بیان اینکه افزایش بستری‌ها در موارد مشکوک به کرونا، آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی شبه آنفولانزا رقم خورده است، افزود: توصیه به همکاران مراکز بهداشت و درمان انجام شده که مراقبت‌ها و پروتکل‌ها مانند ایام کرونایی، بار دیگر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه اجرایی شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه بستری شدند، تاکید داشت: چند نفر از این بیماران متأسفانه در آی سی یو بستری هستند.
کسائیان با بیان اینکه مهمترین توصیه ما به مردم سمنان، واکسیناسیون مقابله با کرونا است، گفت: در ماه‌های اخیر، بنا به دلایل مختلف مراجعه مردم سمنان برای واکسیناسیون، کاهش زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا به جز چند استان محدود، هنوز وارد استان‌های دیگر مانند سمنان نشده اما این به معنای عادی انگاری شرایط نیست، افزود: علی رغم اینکه سویه جدید کرونا در کشورمان دیده شده اما هنوز هم مراجعه برای واکسن کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه، روند کاهشی داشته است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه کسانی که ۱۸ سال به بالا دارند و کسانی که شش ماه از آخرین دز واکسن کرونایشان گذشته، می‌بایست واکسن را تزریق کنند زیرا ایمنی بدن در برابر این ویروس، کاهش پیدا می‌کند، گفت: تمام مراکز درمانی و بهداشتی تزریق واکسن کرونا صورت می‌گیرد همچنین واکسن به اندازه کافی در درمانگاه‌های شهری و روستایی موجود است.

منبع : خبرگزاری مهر