۱۷ کمپ‌پارک و اسکله گردشگری در قشم ساخته شد

محرم بهاروند عصر پنجشنبه در گفت و گو با سردبیر پرس افزود: از این تعداد، ۱۰ کمپ‌پارک در قشم، سُوزا، درگهان، هُلُر، ریگُو، لافت، سَلَخ و جزایر ناز افتتاح شده است. وی ادامه داد: مساحت این کمپ‌پارک‌ها ۵۱ هکتار  است و ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت آن شد. معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد […]

محرم بهاروند عصر پنجشنبه در گفت و گو با سردبیر پرس افزود: از این تعداد، ۱۰ کمپ‌پارک در قشم، سُوزا، درگهان، هُلُر، ریگُو، لافت، سَلَخ و جزایر ناز افتتاح شده است.
وی ادامه داد: مساحت این کمپ‌پارک‌ها ۵۱ هکتار  است و ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت آن شد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: چهار کمپ‌پارک نیز  هم اکنون در روستاهای دُولاب، گُوری، گُوران و مِسِن در حال تکمیل است.
وی افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید سه اسکله گردشگری شامل اسکله سهیلی، طبل و مرحله اول اسکله کندالو ساخته شد.
وی در پایان اظهار کرد: این اسکله‌ها نیز با اعتباری افزون بر ۱۴۵ میلیارد ریال ساخته شده است تا در اختیار گردشگران و مسافران جزیره قشم قرار گیرد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.