۱۸ باند مواد مخدر در قم منهدم شد/معرفی۲۴۰۰نفر به مراکز ترک اعتیاد

به گزارش سردبیر پرس، سید محمد ملیحی، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: در این مدت همچنین ۱۰۹ قاچاقچی و هزار و ۲۴۱ خرده‌فروش نیز بازداشت شدند. وی افزود: با این اقدامات صورت گرفته در سال جاری تاکنون ۱۸ باند فروش و […]

به گزارش سردبیر پرس، سید محمد ملیحی، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: در این مدت همچنین ۱۰۹ قاچاقچی و هزار و ۲۴۱ خرده‌فروش نیز بازداشت شدند.
وی افزود: با این اقدامات صورت گرفته در سال جاری تاکنون ۱۸ باند فروش و عرضه مواد مخدر متلاشی‌شده‌اند.
معاون دادستان قم با اشاره به تشکیل هزار و ۱۰۳ پرونده نظارتی در سال جاری برای معتادانی که در استان جمع‌آوری‌شده‌اند، گفت: در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی اعزام معتادان به کمپ، این افراد با نظارت دادسرای انقلاب و با همکاری خانواده فرد، مراحل ترک اعتیاد را در خانه سپری می‌کنند.
وی با بیان اینکه این افراد در طول ۶ هفته ملزم به انجام آزمایش اعتیاد و اخذ مشاوره روانشناسی و درمانی هفتگی هستند، گفت: در این راستا روزانه ۳۱ نفر به‌طور میانگین برای اخذ آزمایش اعتیاد مراجعه می‌کنند.
ملیحی، شکایت خانوادگی، مراجعه به‌صورت خود معرف و دستگیری نیروی انتظامی از معابر را از روش‌های جمع‌آوری معتادان در سطح شهر خواند و افزود: از بین بیماران معتاد پذیرش‌شده در دادسرای انقلاب قم در سال جاری، ۴۲ درصد در رده سنی ۳۰ الی ۴۰ سال، قرار داشتند.
وی در بیان دیگر ویژگی‌های اجتماعی معتادان پذیرش‌شده، گفت: از میان این افراد ۹۷ درصد مرد، ۸۹ درصد ایرانی و ۸۶ درصد دارای تحصیلات زیر دیپلم بوده‌اند.
معاون دادستان قم، تعداد بیماران معتادی که در ۹ ماهه سال جاری به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند را ۲ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام و بیان کرد: متأسفانه به دلیل ضعف مراقبت و نظارت و فقر فرهنگی، تعداد قابل‌توجهی از بیماران که از کمپ‌ها خارج می‌شوند مجدد به اعتیاد روی می‌آورند.
وی افزود: بر اساس بررسی موارد ارجاعی دادسرای انقلاب، ۵۲ درصد بیمارانی که در سال جاری بستری‌شده‌اند، سابقه بستری قبلی را داشته‌اند.
ملیحی با تأکید بر کنترل و اشراف هوشمندانه دادسرای قم و ستاد مبارزه با مواد مخدر بر فعالیت باندهای قاچاق، فروش و عرضه مواد مخدر و تلاش در راستای پاک‌سازی شهر از خرده‌فروشان و ساماندهی معتادان متجاهر، در خصوص نظارت بر نوجوانان و جوانان به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند در صورت وجود فرد معتاد در خانه به دادسرای انقلاب مراجعه و با معرفی معتاد خود، در راستای بهبود و ترک اعتیاد او تحت غربالگری و نظارت مقام قضائی و مشاوران درمانی اقدام کنند.

منبع : مهر نیوز