۲۰۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس کرمانشاه تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار بهمن ریحانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس شعار این هفته را ما مقتدریم عنوان و اظهار کرد: تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت و نقش‌آفرین دوران دفاع مقدس در روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه اولین برنامه گرامیداشت این هفته است که به صورت همزمان با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار بهمن ریحانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس شعار این هفته را ما مقتدریم عنوان و اظهار کرد: تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت و نقش‌آفرین دوران دفاع مقدس در روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه اولین برنامه گرامیداشت این هفته است که به صورت همزمان با تجلیل یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی، به تشریح برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این هفته پرداخت و افزود: یکی از برنامه‌های سپاه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه تا کنون ارائه خدمات بهداشتی و گسترش مراکز واکسیناسیون است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در تمامی بیش از ۴۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در این استان برای مقابله با ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری و مشارکت دارد.

ریحانی با بیان اینکه ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مستقیماً توسط سپاه مدیریت می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۶ مرکز در شهر کرمانشاه قرار دارد و روز گذشته نیز اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر کرمانشاه با ارائه خدمات در سه شیفت افتتاح شد.

وی افزود: اکیپ‌های سیار نیز برای انجام واکسیناسیون در مناطق روستایی و عشایری پیش بینی شده است و حتی افرادی که قادر به مراجعه به مراکز خودرویی نباشند، این اکیپ‌ها برای تزریق واکسن به خانه‌های آنها مراجعه می‌کنند.

ریحانی به دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای پایگاه‌های مقاومت و آبروی محله و شهدای روحانی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مراسم روز سرباز، دیدار با خانواده‌های شهدای جهادگر، جهادگران آسمانی، شهدای مدافع سلامت و شهدای دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و بسیجیان بسیج کارگری و کارمندی از جمله این برنامه‌ها است.

به گفته وی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری جشنواره شعر مقاومت، سخنرانی فرماندهان سپاه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، تجلیل از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی، برپایی تئاتر و روایتگری در محله‌ها، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، و روستاها و مناطق عشایری و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است.

توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان کرمانشاه آغاز شیوع ویروس کرونا

ریحانی از توزیع پنج هزار بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان این استان طی هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و بیش از ۳۸۰ هزار بسته آموزشی و بهداشتی در قرارگاه امام حسن (ع) با کمک ستاد اجرای فرمان امام (ره) و کمیته امداد در بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

وی با اشاره به سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: تاکنون طی پنج مرحله بیش از ۴۶۵ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بسیج حقوقدانان آزاد شده‌اند و در مرحله ششم نیز در هفته دفاع مقدس تعداد دیگری از این زندانیان با کمک خیرین آزاد می‌شوند.

نگاه به تاریخ و عقبه محکم ما در دفاع مقدس مهمترین عامل بازدارندگی دشمنان است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ ناب و عاشورایی دانست و گفت: بر اساس نگاه و اعتقاد به همین فرهنگ بود که رزمندگان ما توانستند طی دوران دفاع مقدس علیه کفر و استکبار جهانی بجنگند و پیروز میدان شوند.

ریحانی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس موجب گسترش و نهادینه شدن فرهنگ اتحاد و حرکت‌های جهادی در بسترهای حیاتی بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه شد، تاکید کرد: بسیاری از جنبش‌ها و قیام‌های مردم علیه ظلم و ظالم در کشورهای مختلف دنیا بر اساس همین فرهنگ شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت یک جامعه در سایه اتحاد و اعتقادات راسخ مردم به وجود می‌آید، تصریح کرد: امروز مهمترین عامل بازدارندگی دشمنان این مرز و بوم، نگاه به تاریخ و عقبه محکم ما در دفاع مقدس و نیز در اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم‌های اقتصادی و معیشتی سخت و ناجوانمردانه دشمنان علیه مردم ایران است.

ریحانی با بیان اینکه فرهنگ و سبک زندگی مردم در دفاع مقدس امروز می‌تواند یک محور و الگوی ارزشی برای نسل جوان باشد، به نقش مؤثر استان کرمانشاه طی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی از این استان شروع شد و با ایستادگی، مرزداری، حراست و نقش آفرینی مردان و زنان این خطه با خلق حماسه‌های بزرگ در نهایت در کرمانشاه پایان یافت.

‏وی به همراهی، مقاومت و ایستادگی مردم کرمانشاه در جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: تنها سپاه پاسداران طی دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰ عملیات مهم از جمله عملیات‌های مسلم بن عقیل، کربلا ۶، شلمچه، بیت المقدس و مرصاد در نقاط مختلف این استان انجام شد.

منبع : مهر نیوز