۲۱۶ کلاس درس همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی افتتاح می شود

قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه ۳۵ پروژه در قالب ۲۱۶ کلاس درس با ارزش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود، اظهار کرد: مساحت این پروژه‌ها در مجموع ۲۸ هزار و ۴۶ مترمربع است. وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۲۶ […]

قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه ۳۵ پروژه در قالب ۲۱۶ کلاس درس با ارزش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود، اظهار کرد: مساحت این پروژه‌ها در مجموع ۲۸ هزار و ۴۶ مترمربع است.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۲۶ مدرسه با ۷۴۵ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده که در این مدارس ۲۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل شده اند، افزود: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ است، سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ بوده که این استان با وجود داشتن رتبه ۲۸، اما در یکسال اخیر رشد مطلوبی داشته است.
رحمانی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی، برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری در حال حاضر نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس است و ۸۱ هزار میلیاردریال اعتبار جهت تحقق این موضوع لازم است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین افزایش سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی این استان نیز ۲۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی با بیان اینکه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در این بخش ۱۰ درصد محقق شده است، ادامه داد: اعتبارات سفر ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان بود که ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مقرر شده باقی این آن طی سه سال به استان تخصیص داده شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: در زمینه پروژه‌های خیری ساز، امسال اعتبار پیش بینی شده ۱۱۱ میلیارد تومان بود که توسعه فضاها، تکمیل مدارس نیمه تمام دولتی و خیر ساز، تکمیل و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و تجهیزات محل هزینه اعتبارات است.

منبع : مهر نیوز