۲۴۰ پرونده تخلف کالاهای اساسی در آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اکبر کرامتی صبح دوشنبه در در جلسه قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: تعداد ۷۶ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اکبر کرامتی صبح دوشنبه در در جلسه قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: تعداد ۷۶ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند.
وی از ۵۰۷۴ مورد بازرسی توسط اکیپ‌های قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان خبر داد و افزود: تاکنون جهت اجرای برنامه‌های قرارگاه امنیت غذایی استان ۱۳۵ جلسه کاری در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که در طی بازرسی‌های ۷۶ اکیپ بازرسی و نظارت، تعداد ۵۰۷۴ مورد بازرسی از سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی انجام گرفته که در این راستا تعداد ۲۴۰ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.
فرمانده قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی تصریح کرد: بیش از ۶۶ مورد خبر و دو هزار عنوان محتوای خبری از عملکرد قرارگاه امنیت غذایی در رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی شده است.
کرامتی تاکید کرد: با توجه به اینکه اخیراً نظارت بر نانوایی‌ها نیز به جهاد کشاورزی واگذار شده است، در این راستا باید برایر نظارت بر نانوایی‌ها به جهت تکثر این واحدها در استان به صورت تخصصی و ویژه انجام گیرد و این واحدها به صورت مستمر و روزانه رصد و پایش شود.
این مسئول افزود: در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ استان در روزهای پایانی بیش از ۴ میلیون قطعه جوجه یک روزه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی شده که پیش بینی می‌شود کمبودی در تولید گوشت مرغ استان وجود نخواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۱۸۷۳ مورد متقاضی دامدار کارت جهت دریافت خدمات و نهاده‌های دامی به بانک کشاورزی معرفی شده که ۸۰۰ مورد دامدار کارت در این زمینه صادرشده و مابقی در حال صدور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در راستای تنظیم اقلام پروتئینی حدود یکهزار و ۹۸۳ تن گوشت منجمد مرغ و ۸۳ تن گوشت قرمز با قیمت دولتی توزیع شده است.

منبع : مهر نیوز