۲۴۲ گردشگر خارجی در خراسان جنوبی اقامت کردند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هادی شاه وردی صبح پنج شنبه به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن پنج اثر ثبت شده جهانی چون بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ اکبریه و ژئو پارک طبس و روستای خراشاد (از حیث صنایع دستی) نه تنها نظر هموطنان داخل کشور بلکه نظر گردشگران خارجی را […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هادی شاه وردی صبح پنج شنبه به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن پنج اثر ثبت شده جهانی چون بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ اکبریه و ژئو پارک طبس و روستای خراشاد (از حیث صنایع دستی) نه تنها نظر هموطنان داخل کشور بلکه نظر گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان‌کرد: از شروع ستاد اجرایی خدمات سفر، ۱۷ اسفندماه لغایت هشتم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی خراسان جنوبی اسکان داشته‌اند.
هادی شاه وردی با تأکید بر اینکه نهایت تلاش ما بر این است که بهترین خدمت رسانی را به گردشگران ایرانی و غیر ایرانی داشته باشیم، گفت: در سال جاری آمار اقامت در بوم گردی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی یادآور شد: در مجموع تاکنون در خراسان جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر اقامت ثبت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهارکرد: امیدواریم روند بازدید گردشگران همچنان ادامه پیدا کند چرا که باور ما بر این است که یکی از ارکان رشد و توسعه خراسان جنوبی استفاده از همین ظرفیت‌های بی بدیل در حوزه گردشگری است.
شاه وردی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای مردمی مهمان نواز و با فرهنگ غنی است که این موضوع نیز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زمینه ورود گردشگران را فراهم می‌کند.