۲۵ هزار نفر در ساری بیکار هستند/ لزوم تامین ۵۰۰ هکتار زمین صنعتی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی بابایی شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صمت با بیان اینکه ساختار تأمین اجتماعی با تولید همراه نیست، اصلاح این ساختار را ضروری دانست و گفت: جرایم کارفرمایانی که به دلیل مسائل اقتصادی دچار مشکل شدند باید بازنگری شود. وی گفت: تولیدکنندگان بخش‌های مختلف استان در لیست […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی بابایی شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صمت با بیان اینکه ساختار تأمین اجتماعی با تولید همراه نیست، اصلاح این ساختار را ضروری دانست و گفت: جرایم کارفرمایانی که به دلیل مسائل اقتصادی دچار مشکل شدند باید بازنگری شود.
وی گفت: تولیدکنندگان بخش‌های مختلف استان در لیست جرایم تأمین اجتماعی قرار دارند و این مسئله سبب مسدودشدن حساب شرکت‌ها و واحدهای تولیدی شده است.
وی ارائه لایحه از سوی دولت برای بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی دچار مشکل شده طی دو تا سه سال اخیر را به مجلس لازم دانست و گفت: همچنین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان نامناسب و ضعیف است
بابایی کارنامی شمار بیکاران ثبت شده رسمی را در ساری ۲۵ هزار نفر ذکر کرد و گفت: همچنین ۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه‌های هستند که باید برایشان شغل ایجاد شود و باید برای تأمین اراضی صنعتی در شهرک‌ها تلاش شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در مازندران زمین برای واگذاری به شرکت‌های صنعتی و تولیدی نداریم، گفت: در شهرک‌های صنعتی مختلف نظیر بشل با کمبود زمین روبرو هستیم و می‌طلبد دولت سازوکار واحدی را برای مازندران در برنامه هفتم توسعه و راهکارهایی برای تغییر کاربری اراضی دارای درجه پایین اتخاذ کند.
وی تخصیص ۵۰۰ هکتار اراضی برای شهرک‌های صنعتی را از جمله نیازها برشمرد و گفت: این طرح باید طی دو سال در استان اجرا و زمین‌های مورد نیاز تأمین شود.

منبع : مهر نیوز