۲۷۶ طرح بهداشت و درمان استان تهران ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، انوشیروان محسنی بندپی صبح شنبه در جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی استان تهران اظهار داشت: امروز عقب ماندگی استان تهران در زیرساخت بهداشت و درمان و سلامت کاملاً مشهود است و این استان در پایگاه‌های سلامت خانه بهداشت و پایگاه‌های اورژانس استان تهران کم برخوردار است. محسنی بندپی افزود: وضعیت خانه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، انوشیروان محسنی بندپی صبح شنبه در جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی استان تهران اظهار داشت: امروز عقب ماندگی استان تهران در زیرساخت بهداشت و درمان و سلامت کاملاً مشهود است و این استان در پایگاه‌های سلامت خانه بهداشت و پایگاه‌های اورژانس استان تهران کم برخوردار است.

محسنی بندپی افزود: وضعیت خانه بهداشت به ازای هر یک هزار نفر ۲۸ صدم درصد تخمین زده شده که این آمار در شاخص کشوری ۸۶ درصد است، همچنین در مورد خانه بهداشت شهری هم اختلاف بسیار فاحش بوده و به ازای هر ۵۱ هزار نفر یک خانه بهداشت در استان داریم.

وی بیان داشت: تعداد ۲۷۶ طرح درمانی توسط سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران و تهران در حوزه بهداشت و درمان در استان‌تهران تعریف شد که متأسفانه در مجموع ۲۳ درصد این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی دارند.

استاندار تهران گفت: بالاترین حجم خدمات به مراجعین در سطح ملی را در بیمارستان‌های تهران شاهد هستیم به انضمام اینکه بالاترین جمعیت اتباع خارجی و همچنین بالاترین درصد سکونت گاه‌های غیر رسمی را در استان تهران شاهد می‌باشیم و همین موضوع نشان می‌دهد که زیرساخت‌های بهداشت و درمان تهران به هیچ عنوان با جمعیت این استان تناسبی ندارد.