۲ هزار مدرسه در اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد ناصری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست معاونان و رؤسای مناطق آموزش و پرورش با معاون وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان شرایط خوبی را فراهم کرده تا ما کاستیهای خود را در […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد ناصری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست معاونان و رؤسای مناطق آموزش و پرورش با معاون وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان شرایط خوبی را فراهم کرده تا ما کاستیهای خود را در قالب طرح هدایت برای تأمین تبلت مورد نیاز فراهم کنیم.
وی به تحقق شعار هر دانشآموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس درس اشاره کرد و گفت: هر چند شاخصها در این زمینه هنوز مطلوب نیست اما در استان اردبیل ۸۷ درصد دانشآموزان تحت پوشش شبکه شاد بوده و از آموزشهای مجازی استفاده میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ۱۳ درصد باقیمانده دانشآموزان بر اساس تفاهمنامه امضا شده با استانداری و نهادهای مختلف در کنار بهرهمندی از آموزش حضوری و یا آموزش شبکههای تلویزیونی در بهرهمندی از شبکه شاد به تبلتهای مورد نیاز و زیرساختهای ارتباطی و اینترنتی متصل خواهند شد.
ناصری به فعالیتهای خوب آموزش و پرورش استثنایی در استان در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: مجموع فعالیتهای این حوزه نه تنها رضایتبخش بوده بلکه در سطح کشور نیز در تراز مطلوبی قرار گرفته است.
وی تمرکز اصلی را بر تحقق سیاستهای ابلاغی و پیگیری اسناد تحول بنیادین در آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: در سند تحول بنیادین، بستههای متنوع تحولی پیشبینی شده که بر همین اساس ما در مناطق و نواحی آموزش و پرورش سعی میکنیم همه ۲۵ بسته تحولی را در آموزش و پرورش عادی و استثنایی اجرایی و عملیاتی کنیم.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اطلس دسترسی دانشآموزان به امکانات آموزشی عادلانه سعی کردیم تا در مناطق مختلف امکانات و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم و با کمک خیرین و در قالب طرح هدایت تاکنون موفق شدیم چهار هزار تبلت در بین خانوادههای نیازمند برای دسترسی دانشآموزان به شبکه شاد توزیع کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ دانشآموز جا مانده از تحصیل نداریم و تلاشمان بر این است تا با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۵۰ مدرسه باقیمانده را به شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در ۲۴۳ روستا امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد که دانشآموزان این روستا به تعداد سه هزار و ۶۵۷ نفر از آموزشهای حضوری و سایر آموزشهای مجازی استفاده میکنند.
ناصری در ادامه سخنان خود به رتبه استان در ارزیابی شاخصهای تخصصی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابیها استان اردبیل در ۲۰ حوزه در سطح عالی قرار گرفته و امتیاز ۹۸.۵ درصدی را کسب کرده است.
فعالیت ۹ مرکز رفع مشکلات دانش آموزان استثنایی در اردبیل
در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل به اجرای طرحهای مختلف در آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل ۹ مرکز رفع مشکلات و همچنین فعالیت ۴۴۱ نفر از همکاران را در مدارس استثنایی شاهد هستیم که تلاش میکنند تا بر اساس بستههای تحولی ارائه خدمات آموزشی را انجام دهند.
محمد شفاعی خاطر نشان کرد: این بستههای تحولی شامل نظام انطباقی مدرسه و آموزش زبان اشاره، خط بریل و همچنین آموزش معلمان با مهارتهای چندگانه است که در اکثر مناطق و نواحی استان انجام میشود.
وی اضافه کرد: نبود مدرسه ویژه برای دانشآموزان اوتیسم یکی از دغدغههای ماست ولی سعی و تلاشمان را انجام میدهیم تا با مساعدت معاون وزیر آموزش و پرورش زمینه و فرصت راهاندازی این مدرسه را به صورت تخصصی مهیا کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل در ادامه به راهاندازی مدرسه الگو در شهرک ولایت اردبیل و همچنین اجرای موفق طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانشآموزان بیان کرد: از ۱۹ هزار دانشآموز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر نوآموز پیش دبستانی بودند که جایگاه اول را در کشور به دست آوردیم.
شفاعی به سنجش صد درصدی دانشآموزان در اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: با استقرار پایگاه ثابت سنجش دانشآموزان و نوآموزان بخش عظیمی از مشکلات در این بخش رفع خواهد شد.
وی مداخلات به هنگام و طلایی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: این مداخلات مانع از گسترش برخی از معلولیتها و ناتوانیها در دانشآموزان شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰