۲ هشدار هواشناسی در خوزستان صادر شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اعلام هشدار نارنجی به دلیل وقوع پدیده مه یا مه رقیق شامگاهی و صبحگاهی و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما بیان کرد: این شرایط از اوایل روز جمعه تا ظهر دوشنبه پایدار است. محمد سبزه زاری افزود: در این مدت شاهد پدیده مه، […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اعلام هشدار نارنجی به دلیل وقوع پدیده مه یا مه رقیق شامگاهی و صبحگاهی و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما بیان کرد: این شرایط از اوایل روز جمعه تا ظهر دوشنبه پایدار است.
محمد سبزه زاری افزود: در این مدت شاهد پدیده مه، کاهش دید افقی، کاهش دما و یخزدگی سطح زمین در نیمه شمالی استان و ارتفاعات در اکثر مناطق استان به‌ویژه مرکز، شمال و جنوب و جاده‌های مواصلاتی خواهیم بود که موجب اختلال در مسافرت‌های هوایی صبحگاهی و شامگاهی و یخزدگی زمین‌های کشاورزی و سطح جاده‌ها می‌شود.
وی با اعلام هشدار زرد در زمینه پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها تصریح کرد: کاهش کیفیت هوا از اوایل روز جمعه تا ظهر روز دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان به‌ویژه اهواز، آبادان و ماهشهر پایدار است.
وی گفت: در این مدت شاهد انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌ها حساس خواهیم بود.