۲.۲ درصد جمعیت هدف در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: این مسئله که روند واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به نسبت سایر استان‌ها با کندی پیش می‌رود بر اساس آمار و اطلاعات نادرست است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در کل کشور حدود ۲ درصد جمعیت هدف (جمعیت بالای ۱۸ […]

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: این مسئله که روند واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به نسبت سایر استان‌ها با کندی پیش می‌رود بر اساس آمار و اطلاعات نادرست است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در کل کشور حدود ۲ درصد جمعیت هدف (جمعیت بالای ۱۸ سال) کشور واکسینه شده‌اند که این آمار در خراسان‌جنوبی ۲.۲ درصد است.
شریف‌زاده ادامه‌داد: اینکه در خراسان‌جنوبی هنوز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به اتمام نرسیده است به واسطه بالا بودن جمعیت سالمند استان و مقاومت برخی از سالمندان برای تزریق واکسن به واسطه نگرانی از عوارض آن رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه از هفته آینده در خراسان‌جنوبی نیز آغاز واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۵ سال را خواهیم داشت، گفت: طبیعی است که در استانی چون خراسان‌جنوبی با جمعیت بالای سالمند روند واکسیناسیون به نسبت استانی چون البرز طولانی‌تر می‌شود.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: به آن دسته از سالمندان عزیزی که به واسطه نگرانی از عوارض از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند، می‌گویم نه فقط واکسن کرونا بلکه همه واکسن‌ها عوارض خفیفی چون تب و سردرد و … دارد ولی در عوض ایمنی بخش است.
شریف زاده در زمینه واکسناسیون افراد زیر ۱۸ سال و از جمله دانش‌آموزان در تابستان برای فراهم شدن شرایط آموزش‌های حضوری بیان‌کرد: در حال حاضر برای هیچکدام از واکسن‌های موجود کارآزمایی برای افراد زیر ۱۸ سال انجام نشده است.
وی افزود: در مورد یکی از واکسن‌های ایرانی بحث کارآزمایی برای افراد زیر ۱۸ سال مطرح است که باید منتظر نتایج آن بود.
دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآورشد: خوشبختانه وضعیت استان از حیث شیوع کرونا دارای سیر نزولی است و هیچکدام از شهرهای ما در وضعیت قرمز نیستند که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند در هفته‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.