۳۵۰۰ واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن اصفهان احداث می‌شود

غلامحسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاهای استان اصفهان و به ویژه مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در قالب ستاد معین بازسازی در مناطق سیل زده و زلزله زده خارج از استان از سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۹۸ موفق به […]

غلامحسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاهای استان اصفهان و به ویژه مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در قالب ستاد معین بازسازی در مناطق سیل زده و زلزله زده خارج از استان از سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۹۸ موفق به بازسازی ۵۰ هزار و ۷۶ واحد شهری و ۱۳ هزار و ۷۵۹ واحد روستایی شده است.
وی افزود: در فروردین سال ۹۸ بر اثر بارندگی‌هایی که کل کشور را فرا گرفته بود در استان اصفهان نیز به ۵ هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی خساراتی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد وارد شده بود.
تکمیل عملیات احداث و تعمیر خانه‌های روستای
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در بعد درون استانی از سال ۱۳۷۹ تاکنون موفق به بازسازی ۱۰ هزار و ۹۸ واحد مسکونی شهری و روستایی بااعتباری بالغ بر دو هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال شده است.
وی با اشاره به آماری از سال گذشته تصریح کرد: در سال ۹۹ به منظور بازسازی ۹۸ واحد احداثی و ۸۵۶ واحد تعمیری مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۶۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ابلاغ شد که عملیات احداث و تعمیر و پرداخت تسهیلات در حال انجام است.
ساخت اولین نیروگاه خورشیدی به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی روستایی
خانی بازسازی خانه‌های روستایی شهرستان سمیرم بر اثر زلزله بهمن ماه ۹۹، پروژه جابجایی محله‌های کوشک و قلعه شهر سمیرم، درجا سازی و جابجایی تعداد ۵۶ واحد مسکونی آسیب دیده در روستای دره بید شهرستان تیران و کرون، بازسازی و نوسازی تعداد ۲۷۸ واحد مسکونی در روستای کلوسه شهرستان فریدون‌شهر به عنوان اولین روستای منطقه پشت کوه دوم را از دیگر اقدامات بنیاد برشمرد و گفت: علاوه بر این وظایف، بنیاد اقدامات ویژه‌ای نظیر کمک به احداث خانه فرهنگ روستا و ساخت اولین نیروگاه خورشیدی (مزرعه سبز) را در کشور اجرا کرده است که به عنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی روستایی است.
وی با اشاره به ساخت خانه‌های مسکونی در قالب پروژه‌های خیرین، طرح رهبری و مسکن محرومین تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از شروع به کار طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۶، تعداد ۲۷ هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی در قالب انفرادی، سه‌جانبه و تعاونی مسکن تحویل متقاضیان داده است. در حال حاضر نیز مجموع واحدهای مسکونی در دست احداث به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد است.
طرح گردشگری و اشتغالزایی روستایی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات روستایی گفت: برای تعداد ۱۲ روستا در هفت شهرستان استان کارگروه ملی تهیه طرح بهسازی بافت باارزش مصوب شده است که در این راستا طرح هدف گردشگری برای ۸ روستا تهیه و در دست مطالعه است.
وی افزود: برای نمونه در سال ۱۳۹۹ طرح هدف گردشگری روستای مورچه خورت و طرح بافت با ارزش روستای علی آباد کویرات تهیه شده است؛ همچنین طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۱۲۱ روستا در ۱۸ دهستان استان در سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید.