۳ درصد از گندم کشور در زنجان تولید می‌شود

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از سه درصد از گندم کشور در استان زنجان تولید می شود،گفت: زنجان در این زمینه خود کفا است. وی با بیان اینکه این استان در خصوص ذخیره سازی گندم مشکلی ندارد،گفت: این استان ذخیره بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در سیلوها […]

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از سه درصد از گندم کشور در استان زنجان تولید می شود،گفت: زنجان در این زمینه خود کفا است.
وی با بیان اینکه این استان در خصوص ذخیره سازی گندم مشکلی ندارد،گفت: این استان ذخیره بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در سیلوها را دارد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان،با بیان اینکه در راستای تامین آرد مورد نیاز استان بیش از ۱۲ هزار تن گندم به استان زنجان وارد شده است،گفت: طی سالجاری میزان گندم وارداتی به استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
زمانی تاکید کرد: به علت برودت هوا فعالیت ۷۳ نانوایی در این استان دو شیفته شده و از این تعداد، ۵۰ واحد خبازی در سطح شهر زنجان و مابقی در سایر شهرستان‌های استان، تا اطلاع ثانوی بصورت فعال در دوشیفت کاری به مدت چهار روز فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در سطح استان بیشترین تولید گندم را دارد،ابراز داشت: هر سال هم بیشترین خرید گندم مربوط به این شهرستان است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان ،کیفیت تولید گندم در استان را بسیار مطلوب اعلام کرد و ابراز داشت: ۴۵ مرکز خرید گندم در استان وجود دارد و این استان در ذخیره گندم در سیلوها مشکلی ندارد.