۴۰ درصد طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت به زنان و دختران اختصاص دارد

به گزارش سردبیر پرس، امیرحسین مدنی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران با بیان این مطلب افزود: ۴۰ درصد از کارآفرینان بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و از ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۲۰ هزار شغل به آن‌ها […]

به گزارش سردبیر پرس، امیرحسین مدنی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران با بیان این مطلب افزود: ۴۰ درصد از کارآفرینان بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و از ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۲۰ هزار شغل به آن‌ها تعلق داشته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور پیش‌بینی شده برای سال جاری هم ۲۸ هزار طرح به زنان و دختران اختصاص دارد که ایجاد ۸۴ هزار فرصت شغلی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای بانوان تا پایان سال گذشته، ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است.
مدنی تاکید کرد: برای ایجاد ۸۴ هزار شغل در دستور کار برای سال جاری نیز اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.
وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده برای زنان و دختران نیز توضیح داد: تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش، محصولات گلخانه‌ای، دام‌پروری و خدماتی بیشترین سهم را از این مشاغل به خود اختصاص می‌دهند.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح سهم و حضور زنان در میان تسهیل‌گران این بنیاد نیز گفت: زنان و دختران جوان ۴۰ درصد از تسهیل‌گران بنیاد را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر، ۳۲۰ تسهیل‌گر زن در سراسر کشور مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به محرومین هستند.
مدنی خاطرنشان کرد: این تسهیل‌گران در سراسر کشور با حضور در مناطق روستایی و محروم اقدام به شناسایی زنان متقاضی اشتغال و تشکیل پرونده برای آن‌ها می‌کنند. این زنان پس از اهلیت‌سنجی‌های فنی، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
مدنی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه بنیاد برکت از زنان و دختران گفت: بخش عمده‌ای از حمایت‌های ویژه بنیاد از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، سربازان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل شامل زنان و دختران جوان می‌شود و به شکل ویژه از آن‌ها حمایت و پشتیبانی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: بنیاد در حال برگزاری رویداد ملی «بانوی برکت» با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی و خانوادگی برای بانوان است. طراحی مدل‌های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های اقتصاد خانواده و کسب‌وکارهای خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و ارائه طرح‌های صنایع خلاق در کسب‌وکار بانوان از جمله اهداف برگزاری این به‌شمار می‌رود.
مدنی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای زنان و دختران جوان عنوان کرد: بنیاد برکت با طراحی و تشکیل زنجیره تولید، سعی در راه‌اندازی مشاغل پایدار و ماندگار برای کارآفرینان زن دارد و تسهیل‌گران تا ثبات و به سوددهی رسیدن طرح‌ها در کنار این زنان می‌مانند.
وی با اشاره به راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سال جاری گفت: ۳۵۰ شهرستان و ۱۲ هزار روستا تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.
منبع : مهر نیوز