۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی بستری هستند

به گزارش سردبیر پرس، دکتر سیدجلیل موسوی در این زمینه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، پنج نفر مربوط به ارومیه و یک نفر هم مربوط به میاندوآب است. وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر ارومیه، هفت بیمار در خوی و […]

به گزارش سردبیر پرس، دکتر سیدجلیل موسوی در این زمینه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، پنج نفر مربوط به ارومیه و یک نفر هم مربوط به میاندوآب است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر ارومیه، هفت بیمار در خوی و یک بیمار در هر یک از شهرستان‌های چالدران، سلماس، مهاباد و میاندوآب بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان انجام می‌شود.
دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هر ۴۲ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری هستند، ادامه داد: ۱۷ بیمار از این تعداد نیز در حال تنفس از طریق دستگاه ونتیلاتور بوده و وضعیت مساعدی ندارند.
موسوی با اشاره به اینکه چایپاره تنها شهرستان نارنجی کرونایی در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: همچنین ۶ شهرستان ارومیه، اشنویه، تکاب، پیرانشهر، چالدران و خوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های در وضعیت آبی هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۷۵۹ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: خوشبختانه روز گذشته هیچ فوتی ثبت نشده است.
موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۵۹ نفر در استان دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: ۸۴.۶ درصد جمعیت این استان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تمامی مراکز درمانی آماده ارائه خدمات در این زمینه بوده و به طور رایگان واکسیناسیون صورت می‌پذیرد.
وی گفت: همچنین ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵ نفر نیز موفق به دریافت دز دوم واکسن شده‌اند که ۷۵.۸ درصد جمعیت استان است، یک میلیون و ۹۷ هزار و ۱۰۳ نفر شامل ۳۴.۷ درصد هر سه دز را دریافت کرده‌اند، ۵۶ هزار و ۷۳۹ نفر دز چهارم شامل ۱.۷۹ درصد و یک هزار و ۱۷۵ نفر هم دز پنجم را تزریق کرده‌اند.

منبع : مهر نیوز